Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Paella till 60 personer?

  • xeniaxyz 9 januari 2013

    Hej!
    50-årsfesten ligger framför dörren och vi planerar en fest för 60 personer. Tänkte bjuda på bl a paella. (Menyn: snittar till drinken, paella, bröd, färskost, sallad. Pannacotta med halvmosade bär.)

    Hur planerar man att laga paella till 60 personer?
    Tänkte börja dagen innan med olika delmoment men skulle vilja få tips och råd!
    Tar gärna tips på passande typ av sallad till...
    Mycket tacksam!!!

  • bjovar 10 januari 2013

    Kul idé!
    Jag räknade lite på det och det borde handla om c:a 20 kg färdig paella. Rimligt torde vara c:a 10 kg ris kokt i den buljong du har till paellan, 2 kg räkor, 5 kg kyckling, 1 kg musslor, 1 kg ärtor/andra grönsaker, 1,5 kg lök, 5 gram saffran samt salt peppar. Vet inte om jag glömt något. paprika kanske vitlök? Smör olivolja m.m. Obs alla ingredienser är i stekt, urbenat, "färdigt" skick.

    Hade jag bjudit 60 personer på lagad mat hade jag, skam till sägandes, caterat eller bjudit på rostbiff med rostade rotsaker och en sås med bas i creme fraiche eller liknande. Bröd och smör därtill förstås.

    berätta gärna hur det gick och vilka proportioner det till sist blev. Jag har lagat varm mat till som mest 20-25 personer. Och det är ett stort jobb om man har lite ambitioner.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.