Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Passionsfruktpure ?

• tomina 18 mars 2009

Är det någon som vet var man kan köpa passionsfruktspure ? Har hittat en tårta som det ska vara det i men hittar inte det i min vanliga matbutik.(H)

• ros 18 mars 2009

Jag har inte en aning, men det kanske finns som barnmat.

Där fanns det aprikospuré mm när våra barn var små

Men jag kanske har helt fel

Hoppas att du hittar det du söker

• tomina 19 mars 2009

Tyvärr finns det inte i barnmat. Någon annan som vet ?

• markus 19 mars 2009

Om du kollar i hyllan där Ekström´s har sina torrvaror kommer du att hitta Passionsfrukts mousse... Den har jag använt som fyllning ett otal gånger. Fungerar bra, om man improviserar lite med ingredienserna... Du kan även förstärka smaken med lite Passionsfruktsläsk, genom att droppa på lite på bottnarna, vilket också ger en väldigt saftig tårta.

• popik 19 mars 2009

Jag har inte hittat var man kan köpa passionsfruktpuré men du kan göra egen, skulle tro det blir godare också.
    Köp passionsfrukter, gröp ur dem och passera genom en sil och mixa till en slät puré.

• XYZ 23 mars 2009

En kockkompis "köper ut" underbar djupfryst passionspure åt mig från sin krog, men såg att det fanns på http://www.bageriprodukter.se/index.asp.
    Dags för en utflykt till Tumba kanske?
    Har den i frysen och hugger av en bit vid behov-suverän till vitchokladmousse, pannacotta o andra lite sötsliskigare saker.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.