Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pepparkakskryddor

  • tellu 18 december 2012

    Hej, behøver lite hjälp med recept på pepparkakor med färdig pepparkakskryddor, jag hittar inte något recept med kryddor som redan är färdigblandade. Kan jag tex ta ett recept där det står alla kryddor var før sig och ta samma mängd färdig blandning eller är det nån som har ett bra recept ?

  • Amika 18 december 2012

    Hej!
    Du kan ta måtten från ett annat recept med pepparkakor och ha i det i din deg. Frågan är bara hur mycket degvätska osv du har i ditt recept. Du måste hitta ett recept där måtten på de övriga ingredienserna som mjöl och grädde m.m. stämmer överens på ett ungefär. Så dina pepparkakor inte blir för smaklösa eller för kryddiga.

    Det här receptet jag bifogar är ett mycket gammalt recept och väl beprövat. Det har gått i arv i vår familj.

    Lycka till!

    Mvh
    Jonna

    Mor majas pepparkakor

  • DoctorWho 19 december 2012

    Jag hittade ett recept på pepparkakor med pepparkakskryddor, hoppas att det hjälper dig.
    mormors mormors pepparkakor

  • asasto 19 december 2012

    +Blir det pepparkakskrydda över så går den bra att smaksätta kola med är mums med pepparkakskola.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.