Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

picnicmat

  • 13 juni 2006

    har köpt en picnickorg och tänkte bjuda min kille på picnic, men vet inte riktigt vad ja ska ta med att äta. vill att det ska vara enkelt och billigt. någon som har något tips? ha funderat lite på nån tunnbrödrulle eller liknade men vet inte vad ja ska ha för fyllning. jag äter inte charkvaror och han äter inte svamp.väldigt tacksam för tips

  • 17 juni 2006

    Hej! Det finns så mycket gott att göra tex. pastasallad med tomat, paprika, Zuccini eller vilka grönsaker du nu vill lägga i. Du kan även lägga i räkor/kräftstjärtar eller liknande men KOMIHÅG ATT RÄKOR OCH LIKNANDE MÅSTE HÅLLAS KALLT I PICNICKORGEN annars kan en trevlig dag bli en vecka sängliggande efteråt i matförgiftning. Servera pastasalladen med någon god sås gjord på creme fraiche med tex.1) lite örtsalt och pressad vitlök 2) finklippt gräslök, citronsaft och salt å peppar,3) soursweet chili sås, majonnäs, salvia och finhackad röd paprika,4)Potatissallad - med små kokta färskpotatisar, rädisor, salladsblad, vinäger och olja, cocktailtomater, finskuren gräslök, lite salt och peppar. Har du tillgång till en toastmaster kan du göra olika toasts med ost, tomat, paprika och variera med vad ni tycker om. Vill du ha svamp i dina å han kött i sina?Melonbitar, rabarberbitar och krusbär, persikor, äpplen, päron, apelsiner, plommon, jordgubbar och vindruvor kan vara gott att mumsa på en het dag. Välj era favoriter och lägg i korgen. GLÖM INTE ATT LÄGGA SERVETTER/PAPPERSRULLE I KORGEN OCKSÅha gärna med vattenflaskor då sommarsolen tar mycket och det är lätt att bli törstig. LYCKA TILL!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.