Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Planka? Var hittar jag brädan....

  • Silvander 31 mars 2011

    Hej allihopa!

    Jag tänkte göra egen plankstek i helgen på fläskfilé men jag saknar "plankorna".

    Någon som vet om det ska vara någon speciella plankor eller man kan köpa vanliga på byggmarknaden? Om så är fallet ska man göra något spec. vid brädan?

    Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta.

    Hälsningar

    Silvander

  • The_mama97mia 31 mars 2011

    Jag har köpt speciella plankor - köpte mina på Ullared, men vet att Citygross har.

  • Vetebullen 31 mars 2011

    Hej! Clas Ohlson har dom i 2 pack

  • Silvander 1 april 2011

    Tackar för tipsen!

    Jag får testa och se vad jag hittar.

  • The_mama97mia 1 april 2011

    När jag köpte mina så stod ngn instruktion om hur man skulle behandla dom inför första användningen, har för mig att man liksom brände av dom med olja i ugnen.
    Lycka till, det är såååå gott med planka!

  • camillath 1 april 2011

    Åhlens har tex, men de är jättedyra, runt 200 kr st. Jag köpte mina på ullared, kosta typ 39 kr st...

  • amoz 1 april 2011

    Ja, det är verkligen prisskillnad på dessa brädor, jag köpte också mina i Ullared och det var under halva priset.
    Precis som mama97mia trodde ska de brännas av innan man använder dem.

  • Helena555 2 april 2011

    Där man hittar det mesta och finns på många ställen Clas Olsson.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.