Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Plocka upp äggskal

  • pickels 25 april 2009

    Hej!

    Jag tror de flesta har råkat ut för att äggskal kommer med ner i i bunken när man knäcker ägg och att sedan få tag på dessa små förbenade bitar kan var ett !¤#%&/)(#"

    Finns det någon där ute som har ett bra tips om hur man på enklaste sätt får upp skalet igen?

    Bästa är ju naturligtvis att se till att skalet inte från början kommer med men även solen har fläckar... :)

  • farmoringer 25 april 2009

    Jag brukar använda en sked om det händer. För det mesta går det bra att få upp den på det sättet. Annars så får det väl bli en hård bit i munnen...:D

  • MissLo 25 april 2009

    Det går faktiskt väldigt lätt att plocka upp de små bitarna med ett större äggskal. (Y)

  • Okänd 25 april 2009

    Pekfingret såkart!
    Lite jobbigt bara om man har andra ingredienser och tillsätter ägget efteråt.
    Ett mycket bra tips, knäck ägget i en liten skål först!
    Då är det mycket lättare att få upp eventuella småbitar av skalet sedan syns de mycket bättre i en liten skål än om ägget ligger bland köttfärs och andra saker.
    En fördel till med att knäcka ägget i en liten skål, man märker om det skulle vara dåligt, eller om tuppen har varit framme!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.