Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Problem med kycklingfileer

  • famsallstrom 8 september 2008

    Skrivet av monac den 8 sep 2008

    men att det är ett 2 cm tjockt glaserat is lager på kan man kanske ändå inte se!
    Ska kolla och tina & laga en påse,väga och kolla hur mycket "riktig kyckling" det faktiskt är nästa gång...
    Inbillar mig att det är svårare att s.a.s. fuska med färsk kyckling & att svenska producenter är mindre vinst giriga...men det kanske bara är en myt det med?:'(


    Jag har aldrig köpt dom färska kycklingfileerna av ren bekvämlighet när vi storhandlat MEN det ska det bli ändrig på nu, nästa gång blir det färskt. Återkom gärna med dtt test resultat.

  • farmoreva 8 september 2008

    Jag köper helst kycklinglårfiléer. Jag tycker att de är mycket godare och saftigare än bröstfiléerna. De är inte lika fina, lite krångliga kanske OCH de finns bara färska. Men man kan ta så många vill ha, lättare att avgöra hur mycket som behövs, resten fryses in.
    Till gulliga grillspett köper jag de små bröstfiléerna. (Kommer inte ihåg vad det står på påsen.)Man lägger bitarna i marinad och trär bara pinnen rakt genom köttbiten. Barnbarnen gillar dem skarpt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.