Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

pumpa

  • bagerik 17 juli 2010

    Jag undrar om någon har recept på ugnsbakad pumpa när den är färdig drar man med en gaffel och får spagetti pumpa.

  • asasto 18 juli 2010

    Först måste man försöka få tag på spagettipumpa som är en speciell sorts pumpa som har trådigt kött. vanlig pumpa blir mera mos även om man drar med gaffel. Jag har alltid kokat spagettipumpan i halvor och sedan använt gaffel att räfsa ut det trådiga innehållet. Sedan an an hälla det i en smord gratängform, hälla över köttfärssås el svampstuvning + ost och sedan gratinera i ugn.

  • Mistys 18 juli 2010

    Jag har efterlyst spagettipumpa i en tidigare tråd utan resultat. Man föreslog torghandlare mm. Har tyvärr inte lyckats hitta spagettipumpa. Den jag tillagat tidigare var hemodlad av en kompis. Verkar inte som den finns att köpa{question}

  • asasto 18 juli 2010

    Man får ofta ta och odla den själv eller försöka hitta någon som odlar den hemma el på odlingslott, under bra somrar kan man få långt fler frukter än man äter upp själv.

  • GardsbutikenOrchis 12 september 2010

    Jag tänkte bara tipsa om "Gårdsbutiken i Stan, Orchis" som ligger inne i Stockholm nära Odenplan, Hälsinggatan 7. Där säljer man i mån av tillgång; Spagettipumpa vid säsong, som annars kan vara svårt att få tag i..

    Mvh

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.