Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Puré/ passerade tomater

  • frucaos 31 oktober 2010

    Vad är det för skillnad på dessa två egentligen? Går det bra att byta den ena mot den andra??

  • Bumbis 31 oktober 2010

    Puré är tomatkoncentrat som man inte behöver så mycket av och passerade tomater är just tomater som är krossade och sedan "mixade" så att det inte finns några bitar kvar utan helt slätt.

  • frucaos 31 oktober 2010

    Ok- så om jag har puré hemma och det står passerade i receptet så borde det gå att ta mindre mängd och få ungefär samma resultat? Och tvärtom ...

  • Cassiopeya 31 oktober 2010

    Nja vet inte det...puré är ju mycket mer koncentrerat. Det innebär att konsistensen inte kommer bli densamma :/ Tex när jag gör köttfärssås, har jag både puré och passerade tomater, puré för smaken och passerade tomater för att få lite mer såsig konsistens...Men du kan ju alltid prova {snicker}

  • Bumbis 31 oktober 2010

    Om du bara har puré hemma så får du ta vatten också för att det ska bli ungefär lika.

  • Cassiopeya 31 oktober 2010

    Skrivet av Bumbis den 31 okt 2010

    Om du bara har puré hemma så får du ta vatten också för att det ska bli ungefär lika.


    Smart (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.