Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Quorn

  • 6 september 2000

    Vad är quorn???

  • 6 september 2000

    Quorn är en produkt som är framställt utav svamptrådar mycelet tror jag att de kallas.Det är helt och hållet vegetariskt och jag tror att den första framställningen gjordes i England.Det innehåller inget fett utan anses vara den nya "hälsomaten".Än så länge så är det Konsum och Signum som har ensamrätten på denna nya produkt.Jag har testat "kycklingbitarna" på jobbet och det var faktiskt svårt att skilja från riktig kyckling.Finns även som "färs och file". Hälningar Seinfeldt.

  • 14 september 2000

    Quorn är dessutom magert, ca 1,5 % fett. och är rikt på fibrer och protein.Quorn är snabblagat, ta den direkt från frysen till grytan och det är drygt och ger bra mättnad. Slutligen är det även bra att marinera och krydda och tar snabbt smak av buljonger.K

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.