Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rädisor

  • irrevirre 28 maj 2010

    Rädisor är gott menhur förvarar man dem på bästa sätt? Jag menar när man köper ett knippe med blad. Skall man skära bort bladen direkt och förvara i burk? Bladen börjar förmultna så fort.... Hur gör du?

  • Okänd 28 maj 2010

    Jag brukar skära av blasten, skära ett kryss och lägga dem i iskallt vatten och in i kylskåpet.. Men då äter jag dem rätt snart efter det.. brukar inte förvara dem någon längre tid. Just nu har jag dessutom rädisor i en pallkrage på bakgården (snälla hyresvärdar!) och köper inga alls..

    Däremot har jag kunnat köpa rädisor med blasten avskuren i små plaststrutar med några hål i så det borde kunna vara ett förvaringssätt eftersom de säkert ligger i affären på detta vis längre än en dag :)

  • The_mama97mia 28 maj 2010

    jag tar av blasten o förvarar i kyl

  • simonw05 28 maj 2010

    Jag köpte ett knippe och har förvarat det i en plastpåse med blasten kvar, i kylen. Lika fräscha som nyskördade nu efter två veckor

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.