Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Räkfond-ute faller snön i min trädgård

  • imse 18 maj 2008

    Helts vill man få vara ute och greja i sin trädgård så här års, men icke. Snön faller och det blev projekt fiskgratäng, först började jag med en räkfond....recept finns;

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/05/18/snon-faller-i-min-tradgard/

    Är det någon mer som fått bakslag i sin trädgård? Mina fruktträd är inte sig lika längre...

  • zonale 18 maj 2008

    Här i Kristinehamn har vi inte fått någon snö gudskelov men det är riktigt kyligt. Nära noll på natten och endast några få +grader på dagen. Synd just nu som fruktträden börjat blomma. Kommande veckan kommer heller inte att bjuda på vårvärme enligt de prognoser som jag sett.

  • anluk 18 maj 2008

    Nej här i södra Sverige har vi ff vårväder. Kanske inte lika varmt och soligt som de sista veckorna, men det är gott ute.

  • farmoringer 18 maj 2008

    Här i Älvsbyn haglar det för fullt. Inte mycket snö. Tempen ligger på 5-6 plusgrader på dagarna och 5-6 minus på nätterna. Det här är detta årets vår...(N)

  • LillaJa 18 maj 2008

    I Stockholm är det mulet, blåser och regnskurar, temperaturen på +5 grader.
    Jag trodde det var vår.........med........
    Det är ju höst........................jag måste ha vänt för många blad i almenackan (N)

  • sonja55 18 maj 2008

    Här i Matfors där jag bor är det i allafall sol idag men bara 6-7 grader varmt.

  • matnjutaren 18 maj 2008

    Här i närheten av Helsingborg..skiner "SOLA" men det blåser och är inte såå varmt nu som vi har varit "bortskämda" med innan. Då hade vi ju ..typ 25 grader och nu är det typ..13-14 "bara"..
    Man vänjer sig snabbt vid värmen..:p

  • Annlis 18 maj 2008

    Här i tranås är det mulet, kallt och regn. Inget av den goa sommarvärmen är kvar, ända fördelen är att allt inte går så så fort med blommorna och man slipper vattna den ny planterade häcken.
    Ock så kan man titta in påmatklubben....:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.