Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept på Brantevikssill sökes

  • 9 juli 2004

    I Skåna kan man köpa en sillinläggning som heter Branteviksill. Det är "jätte gott", som Tina brukar säga. Skulle bli väldigt glad om jag fick tag på det receptet, så att jag som bor i Småland kan njuta av den även då jag inte är i Skåne.

  • 11 juli 2004

    Brantevikssill1 kg sillfilé läggs i en lag av:6 dl vatten1 dl ättika (24 %)2 msk saltInläggning:3 dl socker40 krossade vitpepparkorn40 krossade kryddpepparkorn2 stora gula lökar, som hackas2 stora rödlökar, som hackas1-2 msk citronpeppar2 smulade lagerblad1 stor knippa hackad dillGör så här:Låt sillfiléerna ligga i den första lagen över natten. Tag upp den sedan och låt rinna av. Blanda alla ingredienser till inläggningen och varva därefter den avrunna sillen med blandningen i en hög glasburk.Låt inläggningen dra ett par dagar i kylskåp.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.