Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept på frukost mjukbröd

  • 22 oktober 2004

    Honung passar utmärkt som ersättare av smöret till frukost. Tyvärr finns det mycket få lämpliga(osötade och grova) brödsorter att köpa.Har recept på "Dansk rågbröd" som jag bakat nu i två år.Hoppas få ideer till nya recept?Hur undviker jag att skorpan på brödet ovan blir så hård? Tackpå förhand.

  • 31 oktober 2004

    Håller med alltid godare hemmabakat formbröd om det ska gå att göra croque misseur eller en enkel rostbröd. Eller bara äta nybakat eller svalnat. I övrigt vinns nästan inga goda bröd att köpa alls.Pizza är alltid godare på pizzeria och varm hård och ska ätas på plats även om stämningen inte riktigt är rest-aurang så brukar det vara mysigt.

  • 31 oktober 2004

    fÖR ATT DU SKA SLIPPA HÅRDA SKORPAN PÅ BRÖDET SKA DU LÄGGA PÅ EN BAKDUK ÖVER BRÖDET DÅ DU HAR TAGIT DET UR UGNEN.

  • 4 november 2004

    Försök med det här... Innehåller fafn nästan inget, men blir hur gott som helst!2 port kallnad havrygrynsgröt (alltså färdig gröt)50 g jäst2 dl ljummet vatten3 tsk (+lite extra) salt 1 liter mjöl (man kan använda dinkelmjöl - det blir jättebra och nyttigt)Blanda jäst och vatten. Ha i den kalla gröten, salt och mjöl. Fös ihop (lite slarvigt så den bara blandas). Jäs 1-2h. Dela i fyra delar och forma till vridna avlånga bröd 8typ ciabatta i formen) Jäs 20 min på plåt. Grädda högst upp i 20 min. MUMS!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.