Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

recept på pasta med hummer????

  • von_hudik 31 juli 2007

    vill ha recept på nån sås som man kan blanda med pasta och hummer? nån som vet nån god sås till?

  • ankan 12 oktober 2007

    hej ett recept pasta hummer
    ingredienser till 4 port.
    100 g skalader räkor
    100g hummer
    ca 300g pasta
    250g sockeräter
    1 1/2 msk vetemjöl
    2 dl mjölk
    2 1/2 dl kelda mellangrädde
    2 msk konc. hummerfond
    1-2 vitlöksklyftor
    1 tsk pressad citronsaft
    1 krm svartpeppar

    gör så här:

    koka pastan och sockerätor enligt anvisningarna på förpackningarna. vispa ut mjölet i mjölken i en kastrull. tillsätt grädde, hummerfond och pressad vitlök. låt såsen koka 3-5 min. lägg i räkorna och hummern och låt dem bli varma. smaka av med citronsaften och peppar. blanda såsen med pastan och lättkokta sockerätorna.

    hoppas att det här kan va något för dig lycka till med hummern

  • Lind 12 oktober 2007

    Skrivet av ankan den 12 okt 2007

    hej ett recept pasta hummer
    ingredienser till 4 port.
    100 g skalader räkor
    100g hummer
    ca 300g pasta
    250g sockeräter
    1 1/2 msk vetemjöl
    2 dl mjölk
    2 1/2 dl kelda mellangrädde
    2 msk konc. hummerfond
    1-2 vitlöksklyftor
    1 tsk pressad citronsaft
    1 krm svartpeppar

    gör så här:

    koka pastan och sockerätor enligt anvisningarna på förpackningarna. vispa ut mjölet i mjölken i en kastrull. tillsätt grädde, hummerfond och pressad vitlök. låt såsen koka 3-5 min. lägg i räkorna och hummern och låt dem bli varma. smaka av med citronsaften och peppar. blanda såsen med pastan och lättkokta sockerätorna.

    hoppas att det här kan va något för dig lycka till med hummern


    Hej. Lägg in det som ett recept här på Matklubben.se så att fler kan ta del av det.

    Trevlig helg! //Mikael

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.