Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Riskokare - tips önskas!!

  • Duvdrottningen 13 augusti 2009

    Jag älskar ris och är faktiskt ganska bra på att få det bra i vanlig kastrull, men är rätt sugen på en riskokare ändå. Verkar så lätt att använda. Inte hålla på och passa medan det kokar upp och få till rätt nivå på kokningen sedan - så håller jag på i alla fall och det är en viss tjusning i att få det perfekt, men skulle gärna vilja kunna dra igång en kokare och sedan vara tillsammans med barnen istället. Och det blir ju så gott på restaurangerna!

    Vad ska man tänka på? Kokar riset i vatten eller ångar alla riskokare? Något annat? Finns det något märke som är lite extra bra (eller något man bör akta sig för...)? Mycket tacksam för svar!

  • Lennart_58 13 augusti 2009

    :D Jag får be såå mycket om ursäkt, men mitt leklynne gör att jag inte kan låta bli. Jag har haft en "riskokare". Det var en Yamaha XJR 1300SP årsmodell -03, jag sålde den nu på försommaren för 42000:- pga ålderskäl. Gamla gubbar ska inte åka hoj. För farligt. :p:p:p Ber än en gång om ursäkt, det kanske finns ngn seriös här på MK, vem vet. Lennart.

  • The_mama97mia 13 augusti 2009

    Jag har en billig riskokare av typ märke Melissa el dyl. SOm Lennart har jag sålt min Honda så nu är det bara mat-riskokaren kvar....
    Om du vill läsa mer så sök i matprat om riskokare, det har kommit upp vid ett flertal ggr i olika trådar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.