Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

rivjärn

  • anneli1989 23 augusti 2009

    Har alltid undrat, när använder man den sidan på rivjärnet en med massa vassa hål som står rakt ut?

    förstår ni vilken jag menar, alltså inte finriv grov riv och skivning utan den andra?

  • gladavmat 23 augusti 2009

    Tänk det har jag också! Det måste ju vara en finess man missat:p

  • The_mama97mia 23 augusti 2009

    Den sidan använder jag för att riva skal av citron o lime.

  • anneli1989 23 augusti 2009

    Jaså den gör jag alltid på finrivs-sidan, men kul med olika synvinklar. Någon annan som vet?

  • Mellanbellan 23 augusti 2009

    Jag river morötter på den sidan när jag har tid och tålamod. De blir så saftiga

  • The_mama97mia 23 augusti 2009

    Muskotnöt kan du riva på den sidan med.

  • Lena 23 augusti 2009

    Tack för alla förslag har själv undrat över samma sak(L):D

  • boz1965 23 augusti 2009

    Rivjärn? Var är hon??? Svärmor alltså... :D

  • MosterNettan 23 augusti 2009

    Skrivet av boz1965 den 23 aug 2009

    Rivjärn? Var är hon??? Svärmor alltså... :D


    Nädu, det är jag det...! *asg*

  • annica_johansson 23 augusti 2009

    Jag brukar riva apelsi,citronskal och blockchoklad

  • bernit 23 augusti 2009

    Lök, olika sorters skal, muskot, allt som man inte vill skall "kännas" bara smaka. :p

  • The_mama97mia 23 augusti 2009

    jag kanske ska tillägga att när jag rivit citron och limeskal så får jag liksom gå efter med en gaffel för att ta rätt på det som fastnar mellan.
    bara ta en gaffel o köra diagonalt med skären liksom

  • hansdotter 23 augusti 2009

    JAg river citrusfrukter på den sidan. KAnske funkar till någon hård ost som ska finrivas oxå?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.