Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rivosto-Älskad och saknad!

  • Ulrika91 14 juli 2009

    Åh va gott de var med rivosto. Såå gott.
    Är det någon som vet, finns det något som mäter upp med detta i smaken? (L)
    Tillverkas det inte alls längre? Jag har svårt att tro på det. Jag skulle kunna betala en hundring per påse för lite rivosto!!!(H)

  • MalinJ 14 juli 2009

    Googlade rivosto, eftersom jag inte vet vad det är. Hittade detta på en sida

    "Den här sidan är en del av Danfuns livsmedelssida
    Välkomna till Paesano
    Den här påsostens smak är stark, pikant och väldigt GOD. Eftersom Rivosto inte finns längre så har jag köpt en massa olika påsostar och testat, och den här är en av dom bättre faktiskt. Till skillnad från Rivosto som blev "Som en ost i munnen" och blev som en smet som smakar osta så är Paesano lite mer kornig i konsistensen. Om du saknar Rivosto så är den här osten en värdig efterföljare. Kostar 8.90 kr för en påse om 40 g där jag köper dom. Så stick och köp upp ett lager! Passar sketabra tillsammans med en burk Findus köttfärssås och pasta"
    http://www.danfun.net/livsmedel/produkter.php?id=3

  • Ulrika91 14 juli 2009

    tackar jag provar den :)

  • Babzan 15 juli 2009

    Åh jag har nästan glömt bort den goda rivoston, men det finns ju en massa andra goda ostsorter som du kan testa. Jag brukar köpa en jättestor burk på Maxi som heter Belbino, Parmonia italiana. Burken passar utmärkt för en stor pastaälskande familj som vår, men kanske att den finns i mindre utförande också, håll ögonen öppna så får du se....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.