Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rogers gryta!

  • Cicki85 29 mars 2010

    När man gick i skolan så fanns det en köttgryta som hette Rogers gryta. Nu undrar jag om det är någon som vet hur man gör den. Minns att det va iaf kött o majs i, men mycket mer minns jag inte.

    Tack på förhand!
    /Cicki

  • Cicki85 22 februari 2013

    http://sandviken.se/utbildningforskola/skolmat/ingredienserreceptmatfranservicekontoretskok.4.7dd7596112ab6060d08800018538.html

    En sida där man kan hitta recept på mat man fick i skolan (i sandvikenskommun).
    Där bland annat finns Rogers gryta/kebabgryta med =).

    Tänk det tog med 2 år efter detta inlägg att hitta receptet och äntligen har jag det =D.
    Har nog även letat det i mer en 2 år innan också..

    Har ej provat det ännu, men min kusin har och både hon och hennes son gillade det =)

  • DoctorWho 23 februari 2013

    Tack för länken. Nu har du hjälpt mig att hitta receptet på biff stroganoff som jag har letat efter i ca 15 år. TACK!{drool}

  • Cicki85 23 februari 2013

    Vad skönt att jag kunna hjälpa dig.. =) Hoppas det blir som du tänkt dig =)

  • bjoli198 23 februari 2013

    Intressant att de skriver receptet för 4 pers... jag tänker mig att det minsta en skola borde laga för är 40 pers

  • kvantprick 24 februari 2013

    Bjoli: Man ser ju att recepten är omräknade till ett annat antal portioner än det varit ursprungligen. Man brukar nog inte ta fram ett recept med 2,6 gram salt t.ex. :)

  • Cicki85 26 februari 2013

    Jo recepten är omskrivna, tror jag läste det någonstans där på sidan =)

  • Kollektivet 26 februari 2013

    HAHA, vilken fantastisk grej!! Hittade receptet på pasta med skinksås som jag minns som en storfavorit, så tack för en rejäl nostalgitripp där {clap}

  • Cicki85 26 februari 2013

    Va skoj att man kunna hjälpa så många och så =) Riktigt roligt. Man får hoppas på att dom ev. lägger ut lite fler recept. För fler maträtter det dom i skolan då och har massa nya nu =)

  • JennyMariaBrandstrom 28 februari 2013

    Sist jag skulle baka tänkte jag göra en Budapest rulle men marängen blev misslyckad så det blev en maräng tårta i stället.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.