Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rostas

  • jennyber 7 augusti 2008

    Hej - Jag har på senare tid misslyckats med att få till en god biff. Tycker kvalitén på köttet blivit sämre. Finns inget värre när det bara knastrar när man tuggar på en bit kött. Brukar använda mig av rostbiff men har idag köpt rostas och hoppas nu på ett bättre resultat. Nån som kan tipsa hur jag ska krydda rostasbiffarna samt hur länge man ska steka dem per/sida då man inte vill ha blodig biff...? Vänliga hälsningar Jenny

  • Glitterfia 7 augusti 2008

    Rostas är ett "fint" kött, kallas även fattigmans oxfilé. Det är jättegott.
    Hur länge vet jag inte men stek inte för länge bara, då blir allt kött segt. Jag skulle bara krydda med salt oh svartpeppar.

  • K-kristina 7 augusti 2008

    Blev i våras bjuden på rostas som var marinerat och sen grillat Var jättesaftigt o mört o ljuvligt gott

  • lenajeanette 7 augusti 2008

    Styckningsdetaljen rostbiff består av två muskler. en större och en mindre det är en mindre som säljs under namnet rostas.

    Gå in på scans hemsida, klicka under recept och sök på rostas så får du fram ett härligt recept där rostasen ligger en stund i marinad för att få den extra god.

    Lycka till!

  • pernillanr1 7 augusti 2008

    jag kan varmt rekomendera brasilianskt naturkött, köper oftast rostas då den är bra i pris. allt deras nötkött är fantastiskt mört och köper sällan svenskt efter att ha ätit dessa produkter.

  • lilas 7 augusti 2008

    Jag brukar låta den ligga i marinad några timmar och sedan grillar jag dem. Det blir supergott tycker jag(Y).

  • Smulpajen 7 augusti 2008

    Ja, då har ialla fall jag lärt mig något nytt i dag också!(Y) Har faktiskt aldrig hört talas om rostas. Men gott låter det :p:p

  • jennyber 8 augusti 2008

    Tack för alla tips! Rostasen igår blev jättegod...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.