Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Så får du osten att hålla sig fräsch längre!

  • AngieH 21 augusti 2013

    Visste du att små ostbitar håller bättre om du slår in dem i aluminiumfolie istället för att lägga dem i små plastpåsar?

    http://angiehults.blogspot.se/2013/08/husmorstips-sa-far-du-osten-att-halla.html

    Du hittar fler tips här: angiehults.blogspot.com

    Vad har du för tips?

  • Hilmer54 21 augusti 2013

    Lägg ost tärningar i en glasburk tillsammans med ex. rosepeppar, örtkryddor efter smak. Fyll upp med rapsolja, ett sätt att ta tillvara slutet som är svårt att skära med hyvel. Osten blir sen god i sallad.

  • LillaJa 22 augusti 2013

    Tack Hilmer54 (Y) för ett perfekt tips på hur man kan fixa till "ostslattar"
    ska genast testa detta

  • boz1965 22 augusti 2013

    Den sista biten på osten hackar jag i matberedaren och fryser in. Perfekt till pizza, ostsås, pajer, mm.

  • AngieH 22 augusti 2013

    Skrivet av Hilmer54 den 21 aug 2013

    Lägg ost tärningar i en glasburk tillsammans med ex. rosepeppar, örtkryddor efter smak. Fyll upp med rapsolja, ett sätt att ta tillvara slutet som är svårt att skära med hyvel. Osten blir sen god i sallad.


    Det lät gott! Ska testa med mina småbitar!
    angiehults.blogspot.com

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.