Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Säljs en set högtryckskokare märke Fissler 8liters och 4liter

  • areti 15 mars 2008

    Jag har en set som består av 2 högtryckskastruller av märke Fissler (Tysk märke) och de heter blue dream set Quatro 8 liters och 4 liter. Finns en vanligt lock och en lock som ska användas när man ska ha de som högtryckkastruller. man kan växla lock med varandra på kastrullerna. Man kan använda de som vanliga kastruller också. Den som är 4 liters ser ut som en traktör panna och kan användas som stekpanna också, man kan koka kött i den och sedan kan göra en gryta i den .
    De finns inte att köpa i Sverige, jag köpte de i Grekland, där finns stor marknad för dem.
    Man sparar både tid och el när man lagar mat i dem. Man kan koka kött på 15-20 min.

    Nya kostar hela set 359 Euro, jag har använd de bara 1 år. De passar till alla spisar utom iduktion hällar. Därför jag var tvungen att köpa nya högtryckskastruller, när jag köpte ny spis (induktion). Jag säljer de för 1800kr

    Jag kommer att vara bort rest under tiden 18/3-25/3 2008

    Areti

  • Smulpajen 27 april 2008

    Tryckkokare är helt suveräna att laga mat i. Fattar faktiskt inte varför vi svenskar inte använder det . Själv har jag en 5 liters som jag använder ganska ofta. I många andra länder finns det tryckkokare i de flesta hem. En väninna jag hade från Australien kunde inte leva utan sina! Hon lagade all mat i dem. Från ångkokta grönsaker till köttgrytor.
    Hoppas du får sålt dem! Annars kan du ju alltid annonsera på Blocket:) Kanske är de redan sålda!

  • areti 5 maj 2008

    Nej de är inte sålda än, här i sverige de är inte populera, folk känner inte dem. Jag också kan inte utan dem. Jag ska annonsera dem på blocket.

  • Smulpajen 5 maj 2008

    Vet du om man kan köpa packningar (gummiringen på locket) här i Sverige? Det är viktigt eftersom de behöver bytas efter några år. Jag rekommenderar alla att ha åtminstone en tryckkokare i köket! Precis som du säger så spar de både tid och energi, alltså även pengar.
    Lycka till med försäljningen:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.