Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Saftmaja

• sme 15 juli 2008

Har plockat av alla rödavinbär och ska koka saft i saftmaja, men min beskrivning borta hur man gör:@

Nån som vet hur möe vatten det ska vara i botten till hur möe bär det ska vara?

• Vivoplena 15 juli 2008

Mängden vatten spelar ingen roll. Jag brukar hälla i 2-3 liter så det blir rejält med ånga. Det enda är att det inte får vara så lite vatten att det "ångas upp" innan saften är klar.

• ikah 15 juli 2008

Skrivet av Vivoplena den 15 jul 2008

Mängden vatten spelar ingen roll. Jag brukar hälla i 2-3 liter så det blir rejält med ånga. Det enda är att det inte får vara så lite vatten att det "ångas upp" innan saften är klar.

Håller med, får inte koka torr.

• Roggan 15 juli 2008

Det brukar finnas markeringar i den undre pannan där du häller vattnet (max-min gräns för vattnet).

• Vivoplena 15 juli 2008

Jag brukar, som sagt, skicka i 2-3 liter vatten. Det vatten som blir kvar använder jag till att diska ut majan efteråt eftersom det redan är kokhett.

• Kalaskulan1 2 augusti 2008

Det är rekomenderat 3,5 liter vatten i den nedre behållaren det bör finnas en markerad ring runt kärlet på den nivån.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.