Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sallad som tillbehör?????

  • 3 maj 2002

    Ska ha buffé nästa helg och skall då bjuda på diverse italienska rätter, bla. en paj. Till denna paj tänkte jag servera en enkel sallad eftersom jag även har en pastasallad till det kallskurna. Problemet är dock att jag inte vet hur mycket jag behöver till 30 pers. Salladen ska endast bestå av sallad, tomat och gurka. HJÄLP!!! Vill inte köpa för mycket eftersom grönsaker är så dyrt! Tack på förhand!!!

  • emeliewsb 5 september 2008

    1 gurka, fyra tomater och ett sallads huvud ska väl räcka, tror jag

  • monac 5 september 2008

    låter väldigt lite tycker jag,,,:o....skulle nog dubbla!

  • Maripoosa 5 september 2008

    Ja minst 2-3 gurkor, 2 salladshuven och ett stort gäng tomater. Bättre att det blir över till dagen efter än att gästerna uppfattar dig som snål :) Det är ju 30 pers vi snackar om!

  • MaW 5 september 2008

    Använder du små hela coctailtomater blir inte salladen så blöt ill dagen efter. ( om det blir något över)
    Delade tomater är inte så aptitliga nästa dag, tycker jag.
    Dessutom ser det trevligt ut med små hela tomater.

  • frucaos 5 september 2008

    Ingen som uppmärksammat när det inlägget skrevs?? Den buffén har varit för länge sen...:p

  • farmoringer 5 september 2008

    Ja och idag är den ännu dyrare än vad den var då....:D

  • Okänd 5 september 2008

    När jag gör grönsallad så blandar jag den skurna gurkan och salladen och lägger tomabitarna ovanpå...alltså inte blanda i tomaten.
    Då blir salladen mindre blöt....Gör så både hemma och i skolan.
    Tips: Blanda gärna i en burk med majs också.

  • Okänd 5 september 2008

    Jösses,flera år för sent.Sorry

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.