Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Salt- och pepparkvarnar

  • Limika 3 juli 2008

    Vill ni hjälpa mig?! Jag har sett så roliga peppar och salt kvarnar, men vet inte vart de finns att få tag på. Formen är en 750cl glasflaska med hög hals, typ vinflaska men transparent, så man ser innehållet. Ett vred finns högst upp i halsen på flaskan och man ströar ur botten precis som på andra ströare. Någon som vet vad jag menar? Vart hittar jag dem?

  • evaldo 3 juli 2008

    Jag har käpt mina batteridrivna kryddkvarna på Traderas auktion.(Y).
    De är jätte bra och billiga var de.:D
    Under hundr9ingen stycket och helt nya:p

  • monac 3 juli 2008

    biltema,tror jag du kan hitta sådana på! Eller Claes Ohlssons.
    själv har jag en peppar kvarn av märket pegeuot:D som går varm! ääälskar nymald svart peppar!!!!(L)

  • markus 3 juli 2008

    Skeppshults hederliga gjutjärnskvarn med keramiskt "verk" är väl det som funkar här hemma

  • Amika 3 juli 2008

    Skrivet av markus den 3 jul 2008

    Skeppshults hederliga gjutjärnskvarn med keramiskt "verk" är väl det som funkar här hemma


    Jag håller med dig fullt ut! De är både dekorativa, väger bra i handen och helt underbart bra! :)

  • bernit 3 juli 2008

    Skrivet av markus den 3 jul 2008

    Skeppshults hederliga gjutjärnskvarn med keramiskt "verk" är väl det som funkar här hemma

  • majoa 4 juli 2008

    Skrivet av bernit den 3 jul 2008

    Skrivet av markus den 3 jul 2008

    Skeppshults hederliga gjutjärnskvarn med keramiskt "verk" är väl det som funkar här hemma


    Hemma har jag :) pegeuot (salt peppar)
    Fritidshuset har jag tupperware pepparkvarn(Y) (Y)

  • Limika 5 juli 2008

    Tack för alla svar och förslag allesamman! Men nu har jag hittat vad jag sökte, nämligen Olde Thompsons wine bottles:). Fast Olde Thompson hade många "vill ha "objekt!!! Risken är väl bara att de är vansinnigt dyra(N)... Blir att vänta och se om företaget skickar ngn lista på återförsäljare (och en prislista)
    Ha´de´!:)

  • Limika 8 juli 2008

    Duka och Cervera är återförsäljare(Y)

  • lottab67 12 augusti 2008

    Skrivet av Limika den 3 jul 2008

    Vill ni hjälpa mig?! Jag har sett så roliga peppar och salt kvarnar, men vet inte vart de finns att få tag på. Formen är en 750cl glasflaska med hög hals, typ vinflaska men transparent, så man ser innehållet. Ett vred finns högst upp i halsen på flaskan och man ströar ur botten precis som på andra ströare. Någon som vet vad jag menar? Vart hittar jag dem?

  • Bianca 12 augusti 2008

    Jag har en sån "flaska" som du efterlyser. Vad jag vet är den inköpt på coop så de kanske finns kvar där. Den är den bästa kvarn jag någonsin haft. Maler helt suveränt!!! Den rekommenderas verkligen. Sen är ju designen helfräck (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.