Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Silpatmatta

  • marhil 20 augusti 2008

    Har idag fyndat en ny silpatmatta.(endast 10 kr!!! på lions)
    Skulle gärna ha minst en till.Vet någon var man kan köpa dem till ett rimligt pris?Har sett att electrolux har för typ 120 kr men är det någon som vet om man kan få dem ännu billigare?:D

  • sonja55 20 augusti 2008

    Skrivet av marhil den 20 aug 2008

    Har idag fyndat en ny silpatmatta.(endast 10 kr!!! på lions)
    Skulle gärna ha minst en till.Vet någon var man kan köpa dem till ett rimligt pris?Har sett att electrolux har för typ 120 kr men är det någon som vet om man kan få dem ännu billigare?:D


    Måste fråga vad är en silpatmatta????

  • marhil 20 augusti 2008

    Evighetsbakplåtspapper.Kan användas upp till 3000 ggr och diskas i maskin.Helt suverän vid kakbak m,m.

  • sonja55 20 augusti 2008

    Skrivet av marhil den 20 aug 2008

    Evighetsbakplåtspapper.Kan användas upp till 3000 ggr och diskas i maskin.Helt suverän vid kakbak m,m.[/quote

    Jag har använt sånt bakplåtspapper som jag har köpt på en marknad för något år sedan, tyvärr så skar jag sönder det när jag bakade kakor som skulle skäras glömde bort att det inte var av papper:(

  • marhil 20 augusti 2008

    Den är gjord i silikon och behöver inte smörjas.Kolla länken på den blå matta i silikon om det var en sån.http://www.electrolux.se/node322.aspx?wscid=18&wssubcid=1(Y)

  • Kicki8 20 augusti 2008

    En liten fråga:
    Jag har en av märket Tefex.Den var bra i början men nu upplever jag att jag ej får den ren(har ej diskmaskin) skulle ej vara ett problem enl.försäljaren.
    Blir smör på undersidan duken så plåten måste dikskas iallafall.
    Tips?
    Eller tips på bättre fungerande ungsduk?

  • marhil 20 augusti 2008

    Den är väl en vävduk med teflon.Tror att den inte klarar sig lika länge som silikonmattan.Kolla länken ovan på electrolux.Lycka till.

  • Kicki8 20 augusti 2008

    Den skulle hålla 1000ggr,Jag bakar mycket men det har jag inte hunnit upp i.
    Ska kolla den i silikon. Tack för tipset.

  • Annettenn 20 augusti 2008

    Är det nåt liknande det som Tupperware har? Ett tag sen jag var och kollade men vill minnas att de hade en sådan i sitt sortiment? Kanske finns en säljare bland medlemmarna som vet mer än mig.. :)

  • lenajeanette 21 augusti 2008

    Har sett att det ibland finns på tradera, det är väl bara att bjuda och hoppas på att priset inte skenar iväg, som det oftast gör.

    Märket när jag kollade var tupperware.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.