Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Skala eller inte skala

  • MatAnders 16 mars 2008

    Jag skalar alltid och älskar King Edvard för jag gillar mjölig potatis även om det är nyttigare med oskalad.(Y)

  • Nettie 16 mars 2008

    Jag skalar alltid potatisen såvida det inte är nypotatis förstås eller
    när vi gör klyftpotatis i ugnen:D

  • monac 16 mars 2008

    jag längtar efter egenodlad färsk potatis ...med bara lite flingsalt & en klick smör.
    mmmm de är bara så gott!:)

  • MatAnders 16 mars 2008

    Jag skalar alltid och kör med king edvard gillar mjöliga potatisar.

  • MatAnders 16 mars 2008

    oj en dubbel*lite trött i dag.:Z

  • farmoringer 16 mars 2008

    Skalar bara till mos och till klyftis..Använder bara mandel förutom sensommaren innan den första mandeln kommer......Då blir det nån annan potatissort.

  • Abluna 16 mars 2008

    UNDERBARA svar! Vad LYCKLIGA ni är som dels har egenodlad potatis eller kan köpa potais från egna länet! Lyllo, lyllo!
    Vi andra stackars satar i Sthlm med omnejd - ge oss tack tips på köpställen för fina pärer!

  • zonale 16 mars 2008

    Gillar ni,som vi, stekt potatis bli den klart godast med oskalad potatis. Likaså om man ska göra potatissallad. Den "gamla" potatisen skalar jag alltid för den brukar inte alltid vara så fin. Nyttigast är den oskalad såklart! Färskpotatis skalar jag aldrig, det vore att förstöra det goda.

  • Abluna 16 mars 2008

    Skrivet av hubert06 den 16 mar 2008

    Gillar ni,som vi, stekt potatis bli den klart godast med oskalad potatis. Likaså om man ska göra potatissallad. Den "gamla" potatisen skalar jag alltid för den brukar inte alltid vara så fin. Nyttigast är den oskalad såklart! Färskpotatis skalar jag aldrig, det vore att förstöra det goda.


    Oj Oj, finns inget att klaga på här - bara sukta! Men att skala/inte skala ör inte det en fråga om hur fina "pärena" är efter skörd`Fula pärer med stora områden av illväxt vill väl ingen ha?

  • evaldo 16 mars 2008

    Potatisklyftor i ugn, då skalar jag inte potatisen utan borstar den ordentligt innan.

  • Okänd 16 mars 2008

    Jag skalar oftast potatisen innan kokning,men vet jag att jag ska ha "stekpotatis" nästa dag,då kokas de med skalet.
    Jag skalar potatis mycket av den anledningen att mina rådjur ska få skalen. Har matat de i många år.Vi ser dem varje dag från tv-rumsfönstret.

  • monel 16 mars 2008

    Skalar alltid före. Tycker inte om potatis som är osaltad och saltet tränger ju inte igenom skalet

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.