Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Skåp-, skafferi- och frysrensning Vad göra????

  • asasto 20 november 2011

    tips angående surkålen: det finns bra recept på Bigos här på matklubben jag brukar laga en av snabbvarianterna med korv och fläsk i.

  • EliBerg65 20 november 2011

    Hade öppet hus när jag fyllde 40 för ett antal år sedan, gjorde en massa småplock bl a kikärtsbollar. I och för sig rätt goda, men inte riktigt min grej (VARFÖR gjorde jag dem?!). Städade skafferiet för någon månad sedan och hittade då tre små burkar kikärtor ihopklistrade i en sån där plast. Hmm... jag har svårt för bönor, linser och liknande. Helkonserv, håller väl i evighet! Vad göra?

  • The_mama97mia 20 november 2011

    Hehe, ja det värsta med helkonserverna är ju just det att de håller i evighet...
    Kikärtor tycker jag i of s är rätt gott att göra bönsallad på. Men har nu lärt mig att köpa lite mindre av såna...
    Fast det ska väl vara kikärtor i falafel och hummus, hummus kan ju faktiskt vara gott som dip eller salladsbuffétillbehör liksom...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.