Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Skölja sallad?

  • onzi 22 april 2009

    Lite skit ränsar magen! Men bästa sätt att skölja tex ruccola är att lägga i en skål/vasken å fylla upp med vatten så de badar...grus å annat sjunker till botten. Sen ska man vara riktigt noga med isberg bör man ju skölja blad för blad ( alt.lägga i blöt som med ruccola), för har man skurit smutsig sallad på skärbrädan bör man ju tvätta skärbrädan igen...(H)

  • AnnaLenaN 22 april 2009

    Hej!
    Om man inte vill skölja salladen så finns det ju sköljd och klar att äta salladsmixer att köpa. Själv tycker jag det är behändigt då jag inte vill ha förtioelva olika salladssorter i kylen som sen ligger och blir gammal.:)

  • tyom 23 april 2009

    Hej igen!
    Den allmänna meningen verkar ju vara att skölja typ blad för blad så då får man väl fortsätta med det
    (H) Men hur många har egentligen blivit sjuka eller rent av hört talas om nån som blivit det av för dåligt sköljd sallad ?

  • Gnurf 23 april 2009

    http://www.aftonbladet.se/matvin/article3698813.ab?service=print

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.