Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sköta Globalknivar...

  • 11 december 2000

    Mina Globalknivar är inte lika vassa längre. Jag har frågat olika personer och vissa säger att man ska göra si och andra säger så. Vissa använder botten på höganäs-muggar och andra använder specialverktyg.Hur vässar jag knivarna bäst och hur håller jag dom vassa i fortsättningen?

  • 11 december 2000

    Vore glad om jag oxå kunde få tips om detta......Jag har mer eller mindre sabbat mina med just undersidan av porslin..... Det gick bra ett tag men nu har jag fått rådet att lämna in dem för grundslipning hos en låssmed el. dyl.och därefter använda endast riktiga bryn , och tänka på vinkeln .CH

  • 14 december 2000

    Hej, jag har haft mina Globalknivar i snart 4 år och de är fortfarande lika vassa. Fram tills förra året använde jag en vanlig keramisk slipsten, men under förra året så köpte jag mig en keramisk slipstav från Global (nr: G-25) och den kan jag verkligen rekommendera. Den är väldigt dyr men å andra sidan har man investerat i dyra knivar så ska man se efter dem. Väl värd sina pengar.(Det är den som Globalimportören rekommenderar för sina knivar)/Heidi:-)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.