Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

smörgåstårta

• 8 augusti 2006

ska försöka att göra en smörgåstårta för första gången.med 2 fyllningar i men inge rökt skinka och den får inte vara fet recepten här tyckte inte jag att det passa så hjälp mig det ska vara till ett ungdomskalas.

• 10 september 2006

lite sent ute kanske men blanda kessela och philadelphiaost, skaldjur, färska örter ochlite lättmajonäs så blir de en god skagenfyllning.

• tilda 27 september 2007

Strunta i att ha majonnäs i fyllningarna för det första. Något som är väldigt gott i smörgåstårta, särskilt med mörkt bröd, är potatissallad eller någon typ av nubbesallad. Du kan också ta creme fraiche. Blanda ner räkor, lite crabbfish, dill, limepeppar och lite salt. Jättegott !!:D

• Aspholme 27 september 2007

Varför inte pröva med Tonfiskfyllning, antingen lätt tonfisk eller i olja. En Smakrik ost, Gurka, tomat och räkor

• Jessika 27 september 2007

Jag har lagt upp en variant av smörgåstårta med tonfisk som jag har gjort flera gånger. Den görs med lättmajonnäs och lättfraiche så den blir inte så fet. Receptet heter "Smörgåstårta med tonfisk".(H)

• rosie1 28 september 2007

Hejsan!
    Populär smörgåstårta bland mina tonåringar är en med grädde, ägg, kaviar o mjukost.
    Har precis lagt in den.

• KerstinH 12 oktober 2007

Varför inte använda leverpastej utrörd med lite mjölk och blandad med bostongurka på ett lager och tonfisk, purjolök blandad med med lite kesella på det andra.

Brukar även hälla lite mjölk på bottnarna så att dom inte blir så torra.

Sent ute men kanske någon gillar mitt tips ändå.

• Lena 7 november 2007

Den jag brukar göra gör jag så ett lager leverpastej och andra lagret mjukost med smak.
    Sen som topping brukar jag använda creme fraiche och majonäs och sen får fantasin styra garneringen (Y)

• umen 7 november 2007

Jag har en mycket god bland mina recept. Enkel att göra. Det är bara en sorts fyllning med grädde, majonäs, tonfisk och persilja. Grädde och majonäs kan bytas ut till smalare varianter inom detsamma. Du hittar den under "ullas smörgåstårta med tonfisk"(Y)

• umen 7 november 2007

(L) Receptet heter...."ullas goda smörgåstårta med tonfiskröra"............och inget annat. Usch vad glömsk man är.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.