Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snabbt och billigt

  • NellyH 21 februari 2011

    Jag är en tjej på 15 år och jag undrar om det finns någon som har något lätt recept som är billigt och går snabbt. Skulle vilja slänga ihop något när jag kommer hem från skolan när mamma och pappa jobbar. Är jätte tacksam för svar.

  • Erajscha 21 februari 2011

    Amerikansk korvpanna

    Amerikansk korvpanna är både enkelt och ganska billigt:

    Ostmackor i våffeljärnet/mackjärnet är inte heller så dumt.

    Är du lite mer erfaren (än att bara typ göra mackor och koka makaroner) kan du råriva ett par potatisar med en morot och så blanda med ett ägg, salt och peppar och sen steka i plättjärnet.

  • DoctorWho 22 februari 2011

    Wraps är snabbt och enkelt. Sök på wrap här på matklubben så dyker det upp massor av recept. En del är bara att röra ihop alla ingredienser, andra ska man steka eller koka. Det går jättebra att byta ut kött mot kyckling eller korv eller rökt skinka. Samma sak gäller grönsaker, byt ut mot grönsaker du tycker om. Krydda som du vill, det har jag alltid gjort. Grundsaker till att göra wraps är tortillas eller annat bröd som går att rulla, någon sorts kött (gärna tillagat, bara att tärna) och lite grönsaker samt en sås (färdigköpt kebabsås är min favorit). Hoppas att detta hjälper dig.

  • Eveliinaa 22 februari 2011

    Något snabbt jag ofta gjorde när jag var yngre var att koka pasta och slänga ihop en enkel pastasås med tonfisk. Man steker lite purjolök och bacon sen har man över creme fraiche i med tonfisken och pressar i lite citronjuice, Klart!

    Snabbt och gott!

  • Mistys 22 februari 2011

    Min son gör ibland en potatisomelett när han är hungrig. Skiva och stek kokt kall potatis ( rester ) i 1 msk smör.
    Krydda med salt, peppar och paprikapulver. Stek också med ev andra rester efter behag. En hackad skinkskiva, lite lök, en paprikasnutt, överbliven korvskiva eller vad du gillar och som finns. Vispa upp 2-3 ägg med 1-2 msk vatten. Slå på äggen i pannan. Stek på svag värme tills omeletten har stelnat.
    Jättegott och mättande.

  • NellyH 23 februari 2011

    Tack så mycket för alla tipsen, det har verkligen hjälpt mig !
    Ska slänga ihop något av recepten imorgon efter skolan tror jag. Men ni får gärna fortsätta komma med mer förslag !

  • Mistys 23 februari 2011

    Har du provat "Fried rice"? Det är jättegott . Fast här behöver du också lite rester. Överblivet ris steks i smör. Tillsätt vad som finns och vad du gillar ex broccoli , någon kycklingsnutt eller liknande. Vispa upp 2 ägg. Slå i äggen i riset, rör hela tiden så det blandar sig tills ägget stelnat. Krydda med det du gillar eller bara salt och peppar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.