Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snälla snabbt svar ang. kycklingen!! Sonen döps idag...

  • frejamichaela 14 augusti 2011

    Jag har ungsgrillat massor utav kycklingfiléer som jag sedan har delat på hälften.

    Hur länge ska de värmas och vilken gradantal ska jag använda??

    Obs! Det är en varmluftsugns som ska användas.

    Vore tacksam för svar då det inte är många timmar kvar innan gästerna kommer!

  • jas65 14 augusti 2011

    Kyckling file'er blir lätt torra snabbt. Värm dem till 60-65 grader snabbt direkt före måltiden tills de är genom varma.

  • mattjejen 14 augusti 2011

    Varför inte servera dom kalla ist... ev hälla en marinad på dom men du kke inte har grejer hemma till de nu... ta fram dom en stund innan bara så dom inte e kylskåpskalla...
    Här e ett par tips till nångång du vill testa marinerad kyckling, det e sååå gott.
    Citrusmarinerad kycklingfilé
    Italieninspirerad marinerad kycklingfilé

    Lycka till me allt på dopet!

  • Erajscha 14 augusti 2011

    Jag kör dem på 200 grader i 30 minuter om de är kylskåpskalla...

  • husmusen88 14 augusti 2011

    Är de helt genomstekta?
    Kyckling går snabbt att värma upp i ugnen, på med smör och värm 200 grader i 15 minuter. Men jag värmer helst i sås. Tycker de är lätt att de blir torra annars om de är helt färdigstekta.

  • frejamichaela 14 augusti 2011

    Glömde visst skriva att de kommer att ligga steksky....

  • The_mama97mia 14 augusti 2011

    Varmluftsugn - då brukar man väl ha ngt lägre gradantal än vanlig?

    Lycka till med dopet, hoppas det blir en toppendag!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.