Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snittgurka

  • evaldo 18 april 2011

    När ättiksgurkan tar slut. Skiva i vanlig slanggurka och ta vara på den lag som är i burken så har du gurka till mackan .
    Kanske en eller ett par veckor till.

  • The_mama97mia 18 april 2011

    bra tips! Tack för det!

  • Cassiopeya 18 april 2011

    (Y)

  • The_mama97mia 19 april 2011

    kom på nu att jag längtar mycket efter Brinks färsksaltade gurka... Mums....

  • Cilla71a 19 april 2011

    Lysande tips, tack för det :D

  • Stintan 19 april 2011

    Jag har också använt lagen till hyvlad gurka, men även till pickles med morotsslantar, små blomkålsbuketter, tärnad eller klyftad lök, minimajs, paprikabitar, skivad gurka.Jättegott!
    Saltgurkslagen kan också användas en gång till med ½cm-tjocka gurkskivor.

  • Stintan 19 april 2011

  • Stintan 19 april 2011

    Skrivet av mama97mia den 19 apr 2011

    kom på nu att jag längtar mycket efter Brinks färsksaltade gurka... Mums....

  • Stintan 19 april 2011

    Skrivet av mama97mia den 19 apr 2011

    kom på nu att jag längtar mycket efter Brinks färsksaltade gurka... Mums....



    Har du receptet till Brinks färsksaltade gurka. Lät så gott, älskar saltgurka.

  • The_mama97mia 19 april 2011

    oh nej stintan, sorry, detta är en östgötsk specialitet, som jag köper i Kimstad.
    Deras färsksaltade gurka är en delikatess här i ÖG som jag får exportera till närliggande län.. t ex Närke... Äret runt finns deras gröna färsksaltade, men sen ... när den vita gurkan kommer... WOW...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.