Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Söker ett pasta recept !

  • 16 oktober 2000

    Hej !Jag undrar om det är någon som har ett recept som fanns med i en almanacka som Knorr delade ut i affärer, jag har för mig att det hette "pastagratäng med paprigano", oavsett om namnet är rätt eller inte så skulle man använda deras pastasås "paprigano" och blanda ihop med bland annat bacon i stekpannan innan någon vätska tillsattes. Om någon har detta recept så skulle jag bli väldigt tacksam om jag kunde få det, om ni inte vill skriva ut det här så kan ni skicka det till mig via e-post [email protected] för svarLena

  • 19 oktober 2000

    Kanke en fuskvariant men gott. 1 påse Knorr Paprigano pastasås1 burk crème fraiche med örter1/2 g saffran1 krm cayennepeppar1 burk skalade kräftor (175 g kräftstjärtar)Pasta av något slagTillaga Papriganosåsen som det står på förpackningen. Tillsätt crème fraichen,saffran, cayennepeppar. Låt allt koka upp. Tillsätt kräftstjärtarna och lyft av kastrullen från plattan. Vänta ca 5 min så de blir genomvarma.Servera med någon form av pasta som du gillar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.