Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Springform med beläggning

• zenhobia 25 september 2009

Hej!
    Jag har fått en springform med teflon(?)beläggning på insidan (IKEA:s), men jag vet inte hur den "funkar" :o
    Ska man smörja och bröa den som man gör med en vanlig form, eller gör beläggningen att man bara kan hälla i smeten och hysta in i ugnen? Någon?

• Annafbg 25 september 2009

Jag har något liknande. Jag brukar bara pensla den med lite olja för säkerhets skull, men det är aldrig något som fastnar. Jättesmidigt!

• AnneNi 25 september 2009

Jag brukar pensla med lite flytande margarin och till vissa kakor bröar jag även den som en vanlig form. Det beror lite på vad jag ska baka.

• Tiol 25 september 2009

Jag hade oturen att köpa en sådan form, som verkligen såg ut som en sådan som man inte skulle smörja alls. Men mitt första sockerkaksbak i den formen, slutade inte så bra, kakan gick INTE att få ur formen överhuvudtaget. Så jag skulle nog i alla fall smörja formen, för säkerhets skull. Däremot kanske man inte behöver smörja så mycket i sådan form som du köpt.
    Lycka till med din bakning.
    mvh Tina:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.