Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Student som vill lära sig allt om Asiatisk mat!

  • jacob_henriksen1 11 oktober 2013

    Hej!

    Jag är en 19-årig student som just flyttat hemifrån och upptäckt matlagningens värld. Mina kunskaper om matlagning är inte stora och det är med viss rädsla man ställer sig i köket med nya - och för mig som student - dyra ingredienser och känner pressen att man måste lyckas.

    Det jag däremot vet är att jag fullkomligt älskar asiatisk mat! Wok, nudlar, kyckling, och riktigt stark mat skulle jag kunna äta varenda dag! Thairestaurangen ligger precis utanför hyreshusporten, men 95 kr för varje middag fungerar inte... Så därför har jag bestämt mig för att jag ska börja laga min egen kina-/thaimat!

    Jag har redan provat på en kycklingwok med nudlar, ingefära, paprika, brockoli och cashewnötter i solrosolja, sesamolja och soja. Detta med förvånansvärt välsmakande resultat!

    Mottager alla tips på metoder, recept och ingredienser! Och kommer slänga in frågor här vartefter de dyker upp!

  • Gutis 11 oktober 2013

    Här är ett recept på anka som är lite åt det asiatiska hållet. Går lika bra att använda kyckling om man hellre vill det. Är det så att man vill ha lite mer styrka i såsen så blanda i sambal olek.
    Jankas Anka

  • grynkorven 13 oktober 2013

    Sök på wok eller nudlar så får du massor av tips!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.