Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Stuga utan kylskåp

  • 4 juni 2001

    Jag och min pojvän har tänkt hyra en stuga långt från bebyggelse. Där finns inget kylskåp eller ugn. Bara en järnspis med plattor. Skulle gärna vilja ha förslag på vad man kan ta med sig som inte behöver kyla för att behålla fräscheten. Jag förstår ju att man kan ta med sig konserver. Något annat? Vad kan man laga till som inte kräver mycket plats i ryggsäcken?

  • 5 juni 2001

    Det får nog bli konserver... men man kan ju fakiskt skoja till det! Korv finns på burk som ni kan grilla. Kanske finns det fisk och grönsaker i närheten? Då är ju det mesta löst, grillad fisk, pinnbröd och grönsaker i foliepaket är hur gott som helst. Ta med krossade tomater och majs, vitlök, kryddor, olja och vinäger.

  • 6 juni 2001

    Hej!Du kan ta med en plasthink med lock som du gräver ner i backen. Temperaturen är ju svalare nere i jorden. På så sätt kan du ju ha med dig färskvaror som håller ett tag, kanske inte lika länge som i ett kylskåp. Men det är väldigt noga att du täcker det ordentligt, annars blir det växthuseffekt i stället. Finns det en kallkälla i närheten går det ju att lägga hinken i vattnet.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.