Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sugarpaste ??

  • 23 oktober 2001

    Jag sitter just och läser engelska recept på olika bakverk och stöter ideligen på ordet sugerpaste, vad är det? översättningen "sockerdeg" känns inte så bra. Kan man få tag på detta i Sverige?

  • idea_ 13 mars 2009

    Sugarpaste är en sockermassa som till exempel amerikanerna använder i stället för marsipan när de deckorerar vissa tårtor/bakverk. har hittat en hemsida som säljer detta och en hel del andra roliga baktillbehör.
    http://www.shoppingbutiken.se/
    Sök på sockermassa så hittar du alla möjliga (och omöjliga :p) färger.

  • mrstepes 13 mars 2009

    Sugerpaste finns också på panduro vill jag minnas :) Bara en sort visserligen (vanlig vit) men ändå.

  • Zeldasmatte 13 mars 2009

    Det finns ju recept här på Matklubben! (Y)

    Sugerpaste eller sockermassa lätt variant

  • Lolan 13 mars 2009

    Sugetpaste köper man oftast i bara vitt och sedan färgar själv i olika färger.
    Det håller bättre, smälter inte och är lättare att jobba med än marsipan. Den nya moderna tårtdekorationens måste även här i Sverige. Man täcker tårtor med den och gör fantastiska kreaktioner. Rosor, figurer, band, ja allt..

    De som jag känner som gjort egen suggerpaste säger att den köpta är bättre.

    Man kan göra en suggerpaste på marsmallow. vatten och florsocker som sägs vara jätte bra..

  • sufly 13 mars 2009

    Jag har läst att man inte ska ha sugarpaste i kontakt med grädde, eftersom sugarpasten kan börja "svettas" då.
    Är det nån som vet hur de ligger till?

  • bakakaka 13 mars 2009

    Ja, man ska pensla sugarpasten (eller marsipanen) med smörkräm innan man lägger den på tårtan så svettas den inte.

  • Eery 14 mars 2009

    Skrivet av bakakaka den 13 mar 2009

    Ja, man ska pensla sugarpasten (eller marsipanen) med smörkräm innan man lägger den på tårtan så svettas den inte.


    uää! kan man inte använda nått annat?:(

  • Gnurf 14 mars 2009

    Snackar vi GI nu!?? :o

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.