Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Svårt hitta trådarna

  • Smulpajen 15 augusti 2008

    Jag tycker det är svårt att navigera och hitta trådarna när dom inte syns i vänsterkanten. Ex skulle jag läsa tråden pizzasten, men tröttnade när jag fick hålla på att bläddra igenom alla kategorier. Finns det något enkelare sätt? Hur gör ni?
    Håller också med andra som tycker att lekarna skulle bort från de övriga ämnena.

  • zudette 15 augusti 2008

    Förstår dig!!!!

    Sökfunktionen i Matprat är värdelös. Man kan ju inte söka på trådnamn och när man söker så får man aldrig exakta svar - sökte på GI pch fick främst upp svar/alternativ på trådar där orden GILLAR och GICK förekommer - GI var lååååångt borta!!!!! Det slutade med att jag struntade i alltihop och lämnade matprat och sökte info på andra ställen på nätet! Trist(N)

    Det finns så mycket kunskap och goda råd här men när man vill använda dem känns det näst intill omöjligt! - hoppas det blir bättre med "nya" matklubben som kommer nästa vecka!

  • Annras 15 augusti 2008

    Jag går in på "Visa alla forum", sedan söker jag där. Jag sökte på "Pizzasten" och fick upp bland annat just den tråden! (Y)(Y)(Y)

  • zudette 15 augusti 2008

    Skrivet av Annper den 15 aug 2008

    Jag går in på "Visa alla forum", sedan söker jag där. Jag sökte på "Pizzasten" och fick upp bland annat just den tråden! (Y)(Y)(Y)


    Det gör jag oxå, men "pizzasten" är nog mer unikt som ord än GI - Nu när jag sökte igen kom ett inlägg upp där GIFTE var det ord som söket reagerat på, sedan GILLADE och sen GICK..... ides inte ens kolla var GI kom in i bilden. Söket verkar sortera på datum och närliggande ord iställer för det exakta sökordet och det tycker jag är knäppt! - Det som stör mest är att man inte kan söka på trådarnas rubriker/namn!(N)

  • Annras 15 augusti 2008

    Skrivet av zudette den 15 aug 2008

    Skrivet av Annper den 15 aug 2008

    Jag går in på "Visa alla forum", sedan söker jag där. Jag sökte på "Pizzasten" och fick upp bland annat just den tråden! (Y)(Y)(Y)


    Det gör jag oxå, men "pizzasten" är nog mer unikt som ord än GI - Nu när jag sökte igen kom ett inlägg upp där GIFTE var det ord som söket reagerat på, sedan GILLADE och sen GICK..... ides inte ens kolla var GI kom in i bilden. Söket verkar sortera på datum och närliggande ord iställer för det exakta sökordet och det tycker jag är knäppt! - Det som stör mest är att man inte kan söka på trådarnas rubriker/namn!(N)


    Jag sökte just efter en trådrubrik, Pizzasten, och sökmotorn hittade rätt. Kanske är det för att GI inte är ett ord utan en förkortning, som sökmotorn har svårt för detta, jag vet inte.
    Håller i alla fall med om att lekarna ska bort från övriga trådar!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.