Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tacos

  • anluk 18 januari 2008

    Har precis ätit tacos och som vanligt kör man med samma tillbehör: tomat, isbergssallad, gurka, rödlök, riven ost, majs, tacosås och cremefraichesås (cremefraiche+lite majo+ vitlök+salt och peppar). Undrar vad ni har för tillbehör???

  • Okänd 18 januari 2008

    Samma här,men jag kör med gräddfil , och mjuka bröd.Ingen av oss gillar de hårda skalen.

  • snutten 18 januari 2008

    Tomater, gurka, isbergssallad, majs, champinjoner, riven ost, röd lök, mangosalsa, tacosås, creme fraiche, paprika, ostdip och ananas. Tacochips, 2 olika - ostsmak och lättsaltade - och tortillabröd.

  • bejofr 18 januari 2008

    vi brukar ha tomat, gurka, majs, sallad, broccoli, blomkål, stek svamp (kantarell el champinjon) ost, gräddfil och physalis(Y). dom bryter gott till allt det andra.

  • Mizan_ 18 januari 2008

    Banan! jättegott att ha i, man kanske inte tror de, men de e´sant! testa det! + tacodip för chips, fick tips om det sist av en trevlig kvinna i affären..... jättegott!

  • evaldo 18 januari 2008

    Tacofyllning
    Perfekt och mättande, enkelt och gott.

    Tacofyllning:
    2 dl torkade röda linser
    3-4 dl vatten
    1 påse santa maria färdig tacokryddmix
    Gott till - vit sås
    2 dl sour supreme
    1-3 vitlöksklyftor
    Salt och peppar

    Koka upp linserna i vattnet tills de är färdiga. Börja med tre deciliter vatten, fyll på emot slutet tills du fått den konsistens du vill ha - jag föredrar min ganska geggig. Häll i kryddmixen, rör om och låt puttra, dra av plattan och låt stå till sig en liten stund. Gott att ha till är vit sås. Krossa ned vitlöken i Sour Supremen, även här får man känna efter litet själv hur mycket man vill ha. Salta och peppra efter smak. Servera med mjuka eller hårda tacobröd, isbergssallad, tomar, lök, paprika, majs och tomatsalsa. Med den vita såsen behöver man inte längre sakna riven ost. Smaklig måltid!

  • Ewa-Vi 18 januari 2008

    Det är jätte gott att blanda takosås och gräddfil eller cream fraiche och ha som dip till. Supergott till.
    Och knaper steka tärnad bacon är också supergott.

  • Deeessan 18 januari 2008

    När vi gör tacos brukar vi ha tomater, gurka, gullök, isbergssallad, majs, tacossås och gräddfilssås. Såklart tacobröd också:D

  • Fishli 18 januari 2008

    I min familj, använder vi mest de mjuka bröden. Men ibland använder vi skal, inte de "djupa" utan Tubs isåfall.. Sen har vi: sallad, gurka, tomat, champinjoner (konserverade), lök, gräddfil, majs. Ibland avocado, och köttfärs naturligtvis. och sen en salsa och jag ska ha mycket Sweet chili sås på mina tacos :) jag ska försöka lägga in receptet på VÄRLDENS godaste kycklingröra man kan istället för köttfärs :)

  • Roosen 18 januari 2008

    Hej, vi brukar ha sallad, tomater, gurka, majs, ananas, gräddfil, riven ost, rödlök, pfefferoni, tacossås, salsasås. Vi har både de mjuka och tubs (de djupa som blir som små fat..). Man kan ju inte ha för mycket heller då det blir så mastigt tillsammans med färsen. Men det är så gott...

  • 18 januari 2008

    nachos, köttfärs, sallad, gurka, stark salsa, svamp, majs, lök, ananas(Y):D

  • farmoringer 18 januari 2008

    Vi brukar ha "båtarna" ,älgfärs, tacokrydda, tacosås, isbergssallad, tomat, gurka, paprika, riven ost och tzaziki

  • Snorkfroken 18 januari 2008

    Till färsen har vi tortilla bröd, tubs, isbergssallad, gurka, tomat, lök, majs, riven ost, champinjoner, feta ost, salsa och egen vitlökssås. :)

  • Lilloo 19 januari 2008

    Isbergssallad, lök, gurka, tomat, majs (ibland paprika) ost, vanlig creme fraiche, ibland vitlökscreme fraiche, guacamole, nachochips, salsa och pitabröd.

  • Amber 19 januari 2008

    Det är gott med kebabsås till. Fast oftast så har vi både tacosås & kebabsås.

    Sen det gamla vanliga majs ,paprika,lök,tomat & gurka.
    Isbergssallad har vi aldrig haft till men kan vara värt att prova.

  • MammaModesty 19 januari 2008

    För den som tål rekomenderar jag verkligen att testa jordnöttertill tacosen.... första gåmngen jag hörde om det blev jag jätte paff.. en kompis till min äldsta dotter skulle nämligen äta tacos med oss och sa "men gu har ni inga jordnötter till eran tacos" vi såg väldigt skeptiska ut men plockade fram en påse jordnötter för att hon iaf skulle bli glad... och det var jätte gott till... så jag kan varmt rekomendera det som tillbehör ! (Y)

  • pehrzonflickan 19 januari 2008

    Jag käkade det igår kväll. Mjuka bröd, räkor, kräftstjärtar, sallad, tomat, gurka, majs, lök och tacosås samt gucumole.

  • ingdot 5 april 2008

    Gärna stekta champinjoner med vitlök+ allt det andra vanliga;)

  • miasvante 5 april 2008

    Jag håller med MammaModesty om att ha jordnötter till tacosen, det är verkligen supergott(Y)(Y)

  • zudette 5 april 2008

    Avocado som den är- guacomole när vi ids och oliver.... Annars det "gamla vanliga"

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.