Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Teflonstekpanna

  • flumhum 17 mars 2009

    Hej jag har en rätt gammal teflonstek panna som nu har börjat bränna fast så otroligt att det nästan är omöjligt att göra rent efter åt. finns det något sett att få den bättre? eller är det bara att köpa en ny?.:(

  • boz1965 17 mars 2009

    Tycker att du ska investera i en riktig gjutjärnspanna, den håller livet ut och steker dessutom mycket bättre.

  • flumhum 17 mars 2009

    jag har funderat på det, men har haft svårt att hitta en lagom stor av dem :)

  • Gnurf 17 mars 2009

    Har teflonskiktet börjat släppa så är det nog tyvärr kört :(

  • flumhum 17 mars 2009

    typsikt. gillar verkligen min stekpanna den är i en perfekt storlek! :(

  • Gnurf 17 mars 2009

    Vad är det för diameter på den då?

  • flumhum 17 mars 2009

    28-29.
    Har kollat runt lite på typ Claes Olsson , men där hitta jag bara enorma eller mindre... fast de kanske är så att jag bara inte kollat på rätt ställe..

  • Eery 17 mars 2009

    vilken prisklass har du tänkt dig? Ica har en del.. rusta och öb också
    antar att kvalitén inte är den bästa, har ingen koll alls på teflonpnnorna

  • flumhum 17 mars 2009

    runt femhundra. ah har rusta oxå! de har jag helt missat att kolla tack får tipset (Y), dit ska jag och titta någon dag :)

  • Gnurf 17 mars 2009

    Men för 500pix borde det nog gå att hitta nått!! :D Min wok hänger med ännu...9 år gammal och inköpt för 129pix på IKEA...:p

  • Gnurf 17 mars 2009

    Jula, Biltema, DollarStore, ICA, Coop, Hemköp, Cervera...oj de flesta saluför ett kökssortiment nuförtiden...:)

  • flumhum 17 mars 2009

    tack så mycket för tipsen ska nog ta och kolla runt lite :D

  • Gnurf 17 mars 2009

    http://www.pricerunner.se/sp/stekpanna.html

  • boz1965 17 mars 2009

    Jag kan rekommendera Skeppshults gjutjärnspannor. De är inte direkt billiga men å andra sidan håller de i mååååååånga år och är dessutom 100% svensktillverkade. Jag menar att det är viktigt att stödja svenska företag och i möjligaste mån köpa svenskt nu när finansläget är som det är.

    Skepphults pannor och grytor finns bl.a. hos CityGross.

  • Eery 17 mars 2009

    men boz.. det efterfrågas teflonpannor här inte vad som är bäst att steka i. Teflonpannorna har sina fördelar dom med, inte minst för att dom är så himla lätta. Jag tycker också att gjutjärn är att föredra men det beror väll på vad man ska ha dom till..

    Du får gärna berätta vad det blir flumhum

  • JennyV 17 mars 2009

    Måste oxå köpa ny panna. Vad är det för skillnad på stekpanna och traktörpanna???

  • majamia 17 mars 2009

    IKEA 365+ är mycket bra och finns i olika storlekar. Jag är mycket nöjd med dessa och deras grytor.

    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/series/14888/

    Lycka till! :D

  • boz1965 18 mars 2009

    Skrivet av Eery den 17 mar 2009

    ...men boz.. det efterfrågas teflonpannor här inte vad som är bäst att steka i...


    Inte nödvändigtvis. Hon säger ju själv att hon har funderat på gjutjärnspanna.

  • boz1965 18 mars 2009

    Skrivet av JennyV den 17 mar 2009

    Måste oxå köpa ny panna. Vad är det för skillnad på stekpanna och traktörpanna???


    Inte sååå väldigt mycket som skiljer. En traktörpanna (eller plateau) är i regel tillverkad i rostfritt och kan kanske beskrivas som en låg och vid kastrull, men går alldeles utmärkt att steka i också. Den är också alldeles utmärkt att koka (sjuda - fisk ska inte koka) fisk i om man inte har en fiskgryta.

  • Gnurf 18 mars 2009

    Har en sån där Skeppshult...stor grillpanna...fått i födelsedagspresent...skulle aldrig aldrig aldrig nånsin slösa så mycket pengar på mig själv...:o Men det är en kanonbra stekpanna...:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.