Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Teflonstekpanna

  • marwis 18 mars 2009

    ICA´s teflonpannor har fått bra betyg i läste jag härom dan.
    /Marie

  • Jessika 18 mars 2009

    Jamie Olivers serie har en jättebra teflonpanna på 30 cm. Elextroluxbutikerna hade den på rea i slutet av januari. Ev. kan dom ha den kvar, då låg den på 599.

    Något som jag fick lära mig när jag var runt och jagade ny teflon var att man inte bör använda fett i dom alls eller mycket lite. Anledningen är inte bara som jag trodde att det gick att steka ändå utan att man faktiskt bränner sönder teflonbeläggningen om man använder fett i dom. Mao ska man helst inte steka ex bacon i en teflonpanna.

  • boz1965 18 mars 2009

    Skrivet av Jessika den 18 mar 2009

    Jamie Olivers serie har en jättebra teflonpanna på 30 cm. Elextroluxbutikerna hade den på rea i slutet av januari. Ev. kan dom ha den kvar, då låg den på 599.

    Något som jag fick lära mig när jag var runt och jagade ny teflon var att man inte bör använda fett i dom alls eller mycket lite. Anledningen är inte bara som jag trodde att det gick att steka ändå utan att man faktiskt bränner sönder teflonbeläggningen om man använder fett i dom. Mao ska man helst inte steka ex bacon i en teflonpanna.


    Det beror på att teflon faktiskt är ett plastmaterial och inte tål den värme som uppstår när man steker feta livsmedel i dem.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Teflon

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.