Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Testat av matklubbsmedlem

  • Josses 24 juli 2010

    Eftersom jag tillhör det här lite latare släktet så ids jag inte göra egen bea-sås utan kör ofta från påse.
    Nu har jag hittat och provat Alpnearings bea-sås på pulver och de är den absolut bästa pulver bea som vi har provat.
    I husvagnen är jag ännu bekvämare och där kör vi kall bea och den bästa jag har hittat är Delikatessfabrikens Bearnaise originalet.
    Kanske vi är norrlänningar för på flaskan står det "Såser och dressingar från Norrland"

  • Bumbis 25 juli 2010

    Jag är ingen storätare av leverpastej men ibland blir jag sugen. I veckan köpte jag en nyhet från pastejköket: Färskostpastej. Det var riktigt god. Lagom leversmak och krämig. Det fanns 3 olika sorter och jag köpte den med gurka.

  • Cissi71 25 juli 2010

    Har testad en ny saft i sommar. Man får variera den hemmakokade ibland med lite annat. Måste rekomendera denna som snabbt blev familjens favorit:

    Bob Mixx Ananas Passion.

    Mixx har mindre tillsatt socker än deras saft.
    Smaken är frisk!
    (Y)

  • boz1965 25 juli 2010

    Skrivet av Cissi71 den 25 jul 2010

    Har testad en ny saft i sommar. Man får variera den hemmakokade ibland med lite annat. Måste rekomendera denna som snabbt blev familjens favorit:

    Bob Mixx Ananas Passion.

    Mixx har mindre tillsatt socker än deras saft.
    Smaken är frisk!
    (Y)


    Ska inte Bob's Mixx blandas med mjölk, har jag för mig???

  • maxxess 26 juli 2010

    Skrivet av maxxess den 17 jul 2010

    Testat: Fun light Sparkle Orange (apelsinessens för kolsyrat vatten), sockerfri.
    http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/procordia/pressrelease/view/fun-light-sparkle-saetter-smak-paa-vattnet-du-kolsyrar-hemma-254107



    Nu har jag testat övriga smaker från Fun Light:
    Cola - Denna var riktigt dålig tyckte jag. Smakar av barndomens Cuba Cola eller isglassen Igloo (hette den väl?) och det blir ingen sötma som Cola behöver. Den som gillar Cuba Cola gillar nog denna.

    Lemon Pomelo - Denna passade min "vuxensmak" mera. Skön smak av vanlig citrus och så eftersmak av grape (vilket är Pomelo som jag fick Wikipedia fram), riktigt läskande ute i solen. Och för den som är riktigt vuxen går det nog bra att blanda grogg på också. Denna kommer jag att köpa igen, ca 2 kr/liter är rätt överkomligt.

  • Cissi71 26 juli 2010

    Skrivet av boz1965 den 26 jul 2010

    Skrivet av Cissi71 den 25 jul 2010

    Har testad en ny saft i sommar. Man får variera den hemmakokade ibland med lite annat. Måste rekomendera denna som snabbt blev familjens favorit:

    Bob Mixx Ananas Passion.

    Mixx har mindre tillsatt socker än deras saft.
    Smaken är frisk!
    (Y)


    Ska inte Bob's Mixx blandas med mjölk, har jag för mig???


    Detta är en vanlig saftflaska!:)

  • Josses 1 augusti 2010

    Provade Plopp saltlakrits idag men den var absolut ingen höjdare. Både maken och jag provade den och båda dömde ut den trots att båda gillar saltlakrits i vanliga fall.
    Men det var kul att testa i alla fall.

  • maxxess 3 augusti 2010

    Testat:
    OLW ugnsbakad Sourcream & Sweet chili (150g) chips

    Omdöme: Är normalt inte förtjust i chips, brukar bli lätt illamående om jag äter en del.
    Ovan ger ingen sådan känsla. Smaken sweet chili är mkt bra, chipsen ger en god stark eftersmak.
    Detta är inte "light" (7.5% fett) utan en helt ny produkt som jag hoppas OLW fortsätter med.

    Kommer att köpa igen:
    ja, det var på tiden det kom chips som även jag kan gilla :)

  • The_mama97mia 3 augusti 2010

    Håller med ovanstående, vi testade samma sorts chips i helgen, ungarn var inte odelat entusiastiska, men jag tyckte det var trevligt med en ny smak, jag är inte heller en total chipsmänniska - men detta var en trevlig ny variant. Köper igen. Men inte mer än tre MK av fem.

  • missmoogie 6 augusti 2010

    På tal om allt prat om Bea sås här kan jag väl inlägga att jag nyss testat OLWs chips: Bearnaisse och Sour Cream.

    Man känner bara en aning smak av bearnaisse, smaken lutar annars mer åt Sour Cream och Onion-chipsen.

    Passar bra att äta till grillat eller liknande men jag tror inte den kommer inhandlas som fredagsmys! =)

  • Josses 6 augusti 2010

    Provade Polly´s sommarpåse.
    Inte så dum, choklad blandat med jordgubbar och smultron.
    Kommer nog att införskaffa en påse till.

  • AMEK 6 augusti 2010

    Skrivet av Misty09 den 24 jul 2010

    Skrivet av jimboz den 26 jun 2010

    Provade äkta ekologiskt vaniljpulver på burk och den är helt okay för den som vill ha dom eftertraktade kornen ..

    Jag gör även mitt eget vaniljsocker med den :)


    4 jimbozar av 5


    Provade denna idag. Kokade vaniljsås. Smak mycket bra! Men blev en grådaskig färg på vaniljsåsen som annars blir gul. Så tyvärr en stor besvikelse färgmässigt. Såg lite oaptitligt ut. Säkert bättre i bakverk.

  • AMEK 6 augusti 2010

    Skrivet av Misty09 den 24 jul 2010

    Skrivet av jimboz den 26 jun 2010

    Provade äkta ekologiskt vaniljpulver på burk och den är helt okay för den som vill ha dom eftertraktade kornen ..

    Jag gör även mitt eget vaniljsocker med den :)


    4 jimbozar av 5


    Provade denna idag. Kokade vaniljsås. Smak mycket bra! Men blev en grådaskig färg på vaniljsåsen som annars blir gul. Så tyvärr en stor besvikelse färgmässigt. Såg lite oaptitligt ut. Säkert bättre i bakverk.


    En orsak till den missfärgade såsen kan vara om du kokar i almuniumkastrull. Emaljerad funkar eller kanske äve teflon.

  • Mistys 7 augusti 2010

    Skrivet av AMEK den 7 aug 2010

    Skrivet av Misty09 den 24 jul 2010

    Skrivet av jimboz den 26 jun 2010

    Provade äkta ekologiskt vaniljpulver på burk och den är helt okay för den som vill ha dom eftertraktade kornen ..

    Jag gör även mitt eget vaniljsocker med den :)


    4 jimbozar av 5


    Provade denna idag. Kokade vaniljsås. Smak mycket bra! Men blev en grådaskig färg på vaniljsåsen som annars blir gul. Så tyvärr en stor besvikelse färgmässigt. Såg lite oaptitligt ut. Säkert bättre i bakverk.


    En orsak till den missfärgade såsen kan vara om du kokar i almuniumkastrull. Emaljerad funkar eller kanske äve teflon.



    Nejdå jag brukar koka vaniljsås i samma kastrull men med vaniljstång. Brukar bli så vaniljgul och fin. När jag läste på paketet visade det sig att det innehåller mald vanilstång. Alltså även själva stången man normalt lyfter ur vaniljsåsen efter avslutat kok. Så det var definitivt pulvret som missfärgade min sås.

    Aluminiumkastrullerna kastade jag på 80-talet efter alla larm om aluminiumförgiftning vid matlagning i dom.

  • maxxess 12 augusti 2010

    Testat: Halloumi av märket Eridanous (säljs på Lidl).

    Omdöme: Billigaste halloumiosten jag sett hittills, 25 kr för 220g (113 kr/kg), det slår (eller matchar) tillfälliga specialerbjudande på ICA där man måste köpa 2 förpackningar ost. Och detta är ordinarie pris såvitt jag kunde se på Lidl.
    Smaken påminner mkt om Fontanas ost i saltlag, dvs riktigt härligt salt. Konsistensen är bra, gnisslig och fin.

    Kommer att köpa igen: Finns ingen anledning att köpa dyrare ost (om man inte vill prova lite andra smaker som de nya Grilloumi från Fontana), perfekt på grillspett eller grillad/stekt i skivor eller stekt i smulor med andra tillbehör som exvis räkor och dill.
    Rekommenderas om man vill spara en slant och få en bra ost ändå.

  • Eery 12 augusti 2010

    Skäms lite men det klassas ju som.. eh ja nått att stoppa i kakhålet iaf.
    Fun light jordgubb. Är ohyggligt skeptisk mot lightprodukter men myrorna på dörren har iaf försvunnit.
    Få se om det är som reklamen lovar.

  • 7201 12 augusti 2010

    Skrivet av maxxess den 3 aug 2010

    Testat:
    OLW ugnsbakad Sourcream & Sweet chili (150g) chips

    Omdöme: Är normalt inte förtjust i chips, brukar bli lätt illamående om jag äter en del.
    Ovan ger ingen sådan känsla. Smaken sweet chili är mkt bra, chipsen ger en god stark eftersmak.
    Detta är inte "light" (7.5% fett) utan en helt ny produkt som jag hoppas OLW fortsätter med.

    Kommer att köpa igen:
    ja, det var på tiden det kom chips som även jag kan gilla :)

  • 7201 12 augusti 2010

    Skrivet av maxxess den 3 aug 2010

    Testat:
    OLW ugnsbakad Sourcream & Sweet chili (150g) chips

    Omdöme: Är normalt inte förtjust i chips, brukar bli lätt illamående om jag äter en del.
    Ovan ger ingen sådan känsla. Smaken sweet chili är mkt bra, chipsen ger en god stark eftersmak.
    Detta är inte "light" (7.5% fett) utan en helt ny produkt som jag hoppas OLW fortsätter med.

    Kommer att köpa igen:
    ja, det var på tiden det kom chips som även jag kan gilla :)

    Ville bara säga att jag håller med till 150%

  • maxxess 13 augusti 2010

    Testat: Trattoria Alfredo Lasagne Bolognese, färsk lasagne 1 kg (Lidl) för 40 kr

    Omdöme: Namnet låter fint, förpackningen är fin, men urk! Jag kastade hela förpackningen och fick laga annat trots att jag hade köpt den för som "snabbmat". Tomatsåsen smakade ej gott kryddmässigt och konsistensen var konstig, ungefär som om man kör köttfärssås med kniven monterad i matberedaren (har tyvärr provat det en gång :). Plattorna smakade mjöl, bechamelsåsen smakade mjöl. Vedervärdigt.

    Kommer att köpa igen
    Om jag säger så här:

    5p - En helt perfekt lasagne hemma eller på krogen
    4p - En bra hemgjord lasagne
    3p - Knorr torr lasagnemix, som man sätter lite fart på med egna ingredienser och kryddor är medelbetyg
    2p - Knorr torr lasagnemix, som den är utan extra saker
    1p - Dafgårds djupfrysta lasagne (här går nödmatsgränsen för min del)
    0p - Euroshopper portionslasagne
    -1p - Alfredo Lasagne

    brrrrrrrrr

  • Bumbis 13 augusti 2010

    Visst är det konstigt. Trots att "alla" vet att helfabrikat inte smakar bra så köps det för att det är billigt. Varför är det billigt????? I slutändan blir det dyrare än att göra själv eftersom man måste laga annat eller fylla på med mackor.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.