Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Testat av matklubbsmedlem

  • Josses 13 augusti 2010

    Loka Krusbär/päron är helt kanon!
    Jag är ingen mineralvattens- fantast men denna kommer att
    få följa med hem i matkassen fler gånger!

  • maxxess 4 september 2010

    EDIT: Hur jag än bar mig åt så förvanskades länken. Bytt till korturl.

    (jag skulle mer än gärna läsa om fler saker ni testat för att få lite tips...)


    Testat: Zeta (tomat)pastasås "Casa di Luca", kostar ca en tjuga för 400g (räcker till två jättestora pizzor) jag provade

    http://korturl.se/tbmr

    Omdöme: mkt olivsmak, väldigt "len och fin", det enda man känner av kaprisen är lite sälta. Utmärkt till pizzabotten eller god pasta. Jag hoppas de andra smakerna har samma höga kvalitet, denna tomatsås kändes verkligen som ett lyft jämfört med konkurrenterna som finns i mina butiker (denna handlades på Coop).
    På något sätt så känns det också mycket bättre att såsen säljs på flaska istället för burk, måste vara något mentalt för det påverkar ju ej smaken.

    Kommer att köpa igen: just denna smaken - helt säkert. Sedan är jag ju nyfiken på de andra smakerna..

  • maxxess 25 september 2010

    Testat:
    Färsk pizza Forneria Mediterranea (finns på Willys) Har provat fyra ostar, och den med pepperoni och lufttorkad skina, men det finns fler smaker.

    Omdöme:
    Bästa färdigpizzan som går att hitta just nu. Kanterna är mycket tjocka och luftiga, vilket inte är negativt i detta fall. Degen är seg med bra tuggmotstång, blir inte som knäckebröd som så många andra färdigpizzor. Gräddas helt perfekt på crisppanna i micro! (förvärm pannan 2.5 min), helt klart ett alternativ till en mkt dyrare pizza på pizzerian.

    1 pizza med sallad och annat till räcker till ca 1.5 person om man delar snällt :-)

    Kommer att köpa igen:
    Har redan gjort det.. blir lika smakligt varje gång. Speciellt om man hyvlar två skivor ost och fördelar på de tjocka kanterna.

  • The_mama97mia 25 september 2010

    Provat Felix ketchup med svartpeppar. Den fick dåligt betyg i Allt om Mat men mina barn gillar den. Jag är ingen vän av ketchup ö h t. Köper igen? Japp, redan gjort.

  • farmoringer 25 september 2010

    Skrivet av mama97mia den 25 sep 2010

    Provat Felix ketchup med svartpeppar. Den fick dåligt betyg i Allt om Mat men mina barn gillar den. Jag är ingen vän av ketchup ö h t. Köper igen? Japp, redan gjort.


    Den köper jag alltid till mig...

  • Okänd 25 september 2010

    När jag läste den här tråden blev jag så glad {laugh} Jag trodde jimboz kommit tillbaka.

    Men det hade han ju inte {weep}

  • The_mama97mia 29 september 2010

    Ja var har han tagit vägen???

    Idag köpte jag en bit skitdyr ost - Appenzeller typ 259 spänn/kg, men sååå god... Blev en liten bit bara...

  • elleave 29 september 2010

    Jag har testat "German withe cheese" från Lycky cow i 500g "tetra"

    Den va salt och god med fetakaraktär men va väldigt mjuk, nästan som philadelphia
    Kommer absolut köpa igen, hittade min på Citygross för ca 14:- :)

  • cawn 29 september 2010

    Testade Creme Bonjour Cuisine Thai Greene curry idag.Om man gillar grön curry är det inget att satsa på,men det gav god smak på kycklingen.Inte stark men ganska söt.

  • The_mama97mia 3 oktober 2010

    Pesto Napolitana av Ridderheims, jättegod! Den blir det nog fler ggr, men jag är lite osäker på användningen... Har köpt pesto flera ggr förut men till slut fått kasta.

  • The_mama97mia 21 mars 2011

    Fick lust att väcka tråden, har testat lite grejer sen sist.

    Marabou choklad med Polkagris -
    Den gillade jag, som tycker om det mesta med mintsmak. Inte barnen dock.

    Annan mörk choklad, Dark Premium med Raspberry!
    Min nya favorit! GUD så god! Mörk härlig chokladsmak och tydlig smak av hallon tyckte jag!

    Köpt bulgarisk vitost i plast-burk på Netto, 15 kr /250 gram tror jag det är. Mycket god, perfekt att ha i salladen, sonens nya favorit!

  • evaldo 21 mars 2011

    Jag köper kantareller på burk på ÖB-lagret, de är mycket billigare, även champinjoner och krossade tomater.

  • Shoutoutloud 22 mars 2011

    marabou mango.-alla gillade den utom jag. den smakade...inge bra. nån som testat bong touch of taste fond shalottenlök?=)

  • sikaal 3 april 2011

    Maken fick 2 burkar små bollar med LAX av dottern! Jag antar att den är rätt ny. Anledningen var att Abba rekommenderar dem till pasta, vilket inte är hans favorit precis! ;) Min favorit är INTE fiskbullar! {sick}
    I alla fall provade vi till middag, små bollar av LAX (totaly Thai för pasta) serverad med pasta och kokta bönor. Betyg: Den som gillar fiskbullar och thaismak, bör prova. Maken tyckte de var jättegoda, jag kunde äta dom! {curl-lip} , kan faktisk tänka mig att ha dem som reserv i husvagnen! Bollarna var verkligen små och såsen krämig, så OK från mig.

  • emaxen 3 april 2011

    Skrivet av Josses den 25 jul 2010

    Skrivet av boz1965 den 24 jul 2010

    Skrivet av Josses den 24 jul 2010

    Fick nys om en ny glass från Sia idag.
    "Kryddig rabarber".
    Inhandlade ett paket så nu ska det provsmakas lite senare ikväll.


    Du kan väl rapportera av sen? :)
    Skulle vara kul att veta om det var en flipp eller en flopp.

    Hej detta var ingen hit i vår familj, spolade ner den i slasken för ingen ville äta upp den.
    Köper den aldrig igen.
    Emaxen


    Nu har vi provat rabarberglassen.
    Min yngsta dotter gillade den inte men hos resten av familjen gick den helt klart hem!
    Kommer att köpa den igen.

  • DoctorWho 3 april 2011

    Provköpte Garants grillchips, nya namnet på Willys egna varor. Löksmaken var lite svag och chipsen oljiga. Köper inte dem igen.

  • elleave 3 april 2011

    Har testat nya dajmstruten med päron, den smakade just päronglass med dajmkulor :D Kul med lite variation bland strutglassen...

  • maxxess 23 april 2011

    Köpte 1.5 kg prosciutto crudo på Lidl då jag länge undrat om det kan vara bra saker till så lågt pris. Blev mkt positivt överraskad, jag har köpt mer än dubbelt så dyr skinka som inte varit lika god!

    Mild och fin med något lite mer sälta än normalt vilket jag uppskattade. Rekommenderas!

    EDIT: Priset på Lidl var endast 149 kr/kg.

  • Mistys 23 april 2011

    Ramlösa Ananas - Lät gott för en som älskar ananas, men nej........den köper jag inte igen! Smakar unket och instängt. Smakar gammalt vatten{sick}

    Ramlösa Rabarber - Bättre än ananas men samma här......ok men inte mer!

    Min favorit är och förblir päron. Dom andra får bli "hyllvärmare" när jag handlar!

  • The_mama97mia 23 april 2011

    Skånemejeriers Cottage Cheese på 5 dl burk - väldigt salt! DÅ är Lidls cottage cheese mkt godare och billigare.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.