Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Testat av matklubbsmedlem

  • sju 23 april 2011

    Jag älskar Lidls cottage cheese, det är den bästa på marknaden i mitt tycke. .

  • DoctorWho 29 april 2011

    Eldorados färskost örter och vitlök är mild och god, mycket krämig. Billig också! Rekommenderas verkligen. Ett extra plus är att den innehåller INTE gelantin som många andra färskostar.

  • Josses 29 april 2011

    Loka med vattenmelon och citron provade vi under påsken men den blev ingen hit här i vår familj, kommer troligast inte att köpa den fler gånger men det är ju kul att prova nya smaker så.

  • estrid1 30 april 2011

    Skrivet av Transporter den 29 apr 2011

    Eldorados färskost örter och vitlök är mild och god, mycket krämig. Billig också! Rekommenderas verkligen. Ett extra plus är att den innehåller INTE gelantin som många andra färskostar.

    ....hadde intre en aning om detta med gelantinet.Kan ju vara bra att tänka på om man får en muslim eller strikt vegetarian på besök.
    Brukar för övrigt själv köpa denna ost och ha i maten -den är som det skrives krämig och god och till lågt pris!

  • The_mama97mia 7 maj 2011

    Testat Tavernas Halloumi ost, stor tjock bit, lätt att dela - höll ihop bra på grillen. God smak!
    BIlligare än Fontanas eller Zetas.

    Fun Light ny smak Kiwi & Green Tea, supergod! Kanske ska påpeka att jag vill ha min saft väldigt svag, ogillar för stark sötma.
    Fun Light jordgubb & vattenmelon var också den väldigt god och läskande.

  • The_mama97mia 7 maj 2011

    Lithells Asado sortiment, Nöttköttskorv peppar - smakrik, sprack tyvärr på grillen men det var nog mitt fel att jag lät den ligga lite för länge och under lock så jag såg ju inte.
    Inget jag äter som korv med bröd utan en bit av korven till det andra grillade och tillbehören.
    Ungefär som jag gör med grillsnurran ur samma sortiment.

  • kekke46 7 maj 2011

    Jag testade Lohmanders Bearnaise på burk den var supergod.
    Passar utmärkt till alla sorters stekt och grillat kött.

  • The_mama97mia 13 juli 2011

    Apetina hade en ny ost - grill cheese, typ halloumi. Salt och god, men fastnade på gallret, det har inte tidigare halloumi gjort.
    Köpte till medlemspris 20 kr /pkt. Testa igen? Njae, om det är extrapris kanske. Och ja, jag hade oljat osten med.

  • The_mama97mia 28 juli 2011

    oh idag, eller sen sist, har jag testat en hel del grejer som jag köpt på fabriksförsäljningen i Sköllersta, Lithells/Atria.
    1) inlagda grekiska oliver med fetaost i kuber - MUMS!
    2) Lingonpaté! jättesmaskens! Till detta skall man nog ha cumberlandsås eller liknande, hade jag inte då jag är i stugan o inte har tillgång till alla delikatesser o tillbehör.
    3) ngn vecka förut så testade jag också Vitlökspaté från samma ställe, urgott! En tunn skiva paté i vacuum pack, jag skar upp i små bitar o hade som cocktailtilltugg/plock.
    4)Inlagda grekiska gröna oliver med citron, men de med fetaost till var godare.

    Sen ligger det lite grejer i kylen o väntar på provsmakning. Ber att få återkomma med omdömen.
    :)

  • maxxess 29 juli 2011

    Testat: Berggrens Havsbiffar (400g, 4 biffar i en förp)

    Färska förstekta fiskburgare i flera olika smaker. Min favorit är smaksatt med purjo- och vitlök, mycket goda. Biffarna är mycket fasta och rätt så mättande för att vara fisk. Perfekt för mig som äter fisk alldeles för sällan med halvfabrikat som dessa, de går på ett par minuter att värma i stekpannan.

    Har tyvärr bara sett detta märke på City Gross och nu verkar de har försvunnit även från den butiken. :-\

  • sikaal 29 juli 2011

    Jag har testat Kavli;s Bacon & 4 pepparOst, (jag tror den är ny i alla fall).
    Det var skillnad på den och de felsta andra "mesiga" smältostar, god och en rejäl peppareftersmak, verkligen en så kallad vuxensmak.

  • The_mama97mia 30 juli 2011

    Köpte Falksalts Flingsalt med Hickory-smak, luktar gott och rökigt när manhar på det, men smaken försvann liksom, jag hade på det på ugnsgrönsaker, kanske bara skall användas som bordssalt liksom?

  • maxxess 31 juli 2011

    Apropå föregående test..

    Testat: liquid smoke (try me sortimentet) http://www.risbergimport.se/tryme/index.html

    Ett vatten som fungerar som essens, mycket kraftig lukt och smak av hickoryrök. Provade det bland annat på benfri kotlett och smaken blev då lite som kassler :-) passar bra i såser och marinader, det behövs bara en tesked eller två så det är en dryg förpackning.

    Efter att ha letat ganska länge hittade jag äntligen en flaska på Coop forum.

  • DoctorWho 31 juli 2011

    Jag råkade testa Eldorados wokmix, tror det var wokmix iaf. (Innehållet: morotsstavar gula och orangea, broccoli, blomkål, rödlök, gröna bönor, krispig vit skivad grönsak.)
    Köper jämt Eldorados Sommargrönsaker, så döm min förvåning när det var wokmix i påsen.
    Smakade nästan ok kokta (på samma sätt som sommargrönsakerna), men jag gillade inte en platt, rund, vit skivad grönsak. Den var VÄLDIGT krispig trots att den var kokt. Kan ha varit vattenkastanj, vet inte säkert.
    Som wokmix helt ok, som kokta grönsaker till stek inte så gott.

  • The_mama97mia 31 juli 2011

    Skrivet av maxxess den 31 jul 2011

    Apropå föregående test..

    Testat: liquid smoke (try me sortimentet) http://www.risbergimport.se/tryme/index.html

    Ett vatten som fungerar som essens, mycket kraftig lukt och smak av hickoryrök. Provade det bland annat på benfri kotlett och smaken blev då lite som kassler :-) passar bra i såser och marinader, det behövs bara en tesked eller två så det är en dryg förpackning.

    Efter att ha letat ganska länge hittade jag äntligen en flaska på Coop forum.


    Yes, den flaskan bor i mitt skafferi sedan flera år tillbaka, som sagt mkt drygt! Piffar upp de flesta grejer man vill ha lite extra grill-schvung på liksom! (Y)

  • The_mama97mia 1 september 2011

    Ridderheims "Pasta Amore" en liten ask med kräftstjärtar, soltorkade tomater, dill m.m. Skall vara till 2 portioner o bara blanda med i kokt pasta.

    Jag tyckte smaken var OK, men snålt med den lilla mängden till 2 P.

    Förstärkte med parmesan och salt o peppar.

    Köpa igen? Om det är riktigt billigt kanske, blev inte imponerad.

  • The_mama97mia 1 september 2011

    Förtydligar:
    I en liten ask fanns max 6 st kräftstjärtar, av storlek som en medium räkstjärt.
    några bitar soltorkade tomater o resten olja o kryddor.

  • thordan 5 september 2011

    Lite sent på säsongen men Coop extra potatissallad är den bästa att köpa tycker jag, billig också ca 10-15kr för en stor burk.

  • The_mama97mia 5 september 2011

    Var idag på Lithells fabriksförsäljning och köpte lite nyheter, men har ju inte hunnit testa dom än, Jag återkommer!

  • maxxess 30 oktober 2011

    Oljekaraff från Eva Solo

    Letade länge i alla affärer som fanns till buds i min hemstad efter karaff utan att hitta något vettigt, nu har jag hittat en jag verkligen gillar:
    http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=6805

    Lätt att fylla på, har mycket smart droppskydd så det blir *aldrig* kladd. Håller tätt, lätt att rengöra. Glaset är diskbart i maskin. Strålen blir mindre än från flaskorna man köper oljan på vilket är precis som jag vill ha det. Efter ett halvår köpte jag en till för att ha vinäger i efter att ha tröttnat på allt spill och kladd med rödvinsvinägern från köpeflaskorna. Vinäger är svårare att hälla än olja men karaffen klarar mig ifrån spill.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.