Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Texmex-fest

  • 8 mars 2000

    Jag ska ha texmex-fest, och behöver lite roliga tips om gott jag kan bjuda mina vänner på. Vi blir ca 20 st, så det bör vara saker jag kan förbereda innan. Kan nå´n hjälpa mig?

  • 8 mars 2000

    Jag gjorde enchiladas när jag hade 30 pers på just texmex fest. Det är jättegott & går att förbereda dagen innan. Tilll det så kan du göra en sallad med hackad avokados, svarta bönor , sallad och majs. Gör en enkel vinaigrette och häll över. Sedan hade jag bvara stora skålat med nachoschip som man kunde dippa i en ostsås eller guacamole. Om du inte har enchilladasrecept så hjälper jag gärna dig med det.Ha en trevlig fest! /Camilla

  • 9 mars 2000

    Ett bra tips är att göra fajitas, mycket enkelt och jättegott, vare sig man köper färdig mix att krydda med eller blandar själv. Man kan även variera i det oändliga och ha olika såser till (jag brukar göra en tomatsalsa och guacamole) samt använda antingen kyckling, fläsk- eller nötkött, skaldjur eller göra den vegetarisk. En rätt som borde passa alla. Till förrätt/tilltugg tycker jag det är gott med quesadillas, som även de är mycket lätta att göra (Tortillabröd med smält ost och jalapenos).Hoppas det går bra!Eliza

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.