Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tilltug och varmrätt som kan förberedas dagen innan

  • cia242 18 februari 2011

    Har ni något förslag på både tilltugg/förrätt (går bra att äta på stående fot) samt varmrätt som kan förberedas dagen innan bara för att behöva värmas upp/gräddas/håller till den dagen det ska ätas?

    Jag är överlag så himla dålig på mat och nu när jag har ett sånt här krav känner jag mig helt borta! {loser}

    Vi blir ca 7-8 personer. Jag är inte intresserad av nåt som innehåller skaldjur. Inga allergier är aktuella och vi äter alla kött, så något vegetariskt är inte heller aktuellt.

    Hoppas ni kan ge mig nåt/några förslag. {fingers-crossed} TACK på förhand! :)

  • monfo 18 februari 2011

    Jag gjorde dessa två rätter samt sallader till en middag för ett tag sedan, mycket omtyckt:
    Kycklingfilé i marinad
    Pocherad laxsida med sås

  • Okänd 18 februari 2011

    Dom här tex är poppis i min bekantkrets.

    vickningslåda

    Syjuntarulle med köttfärs

    Anitas fläskfilé i form

  • cia242 18 februari 2011

    Tack hörni! (Y) Jättesnällt av er!

    Jag är dock fortfarande snurrig i huvet efter att ha varit jättemagsjuk, för detta med att göra maten innan gällde inte för 7-8 pers... o_O Utan för många fler, men det kan ju funka ändå! :)

    Hoppas fler vill/kan svara.

  • The_mama97mia 18 februari 2011

    Hur många blir ni då?

    Jag har några förslag på "fingermat" som kan förberedas dagen innan

    Fingermat med rökt lax

    Ostfylld filodegspaj - börek

    Sen är det ju enkelt att förbereda ostkuber och cocktailtomat på tandpetare t.ex.

    Till huvudrätt
    Oxfilé i två marinader, med citron, vitlök och rosmarin
    eller ngt i den stilen, kycklingfilén du fick tips om ovan funkar också, serveras med potatisgratäng som du ju förbereder och bara värmer/gratinerar innan matdags.

    Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.