Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips!

  • marjoh1 18 november 2008

    Skrivet av evaste den 18 mar 2008

    Jag kokar min pasta i vatten med 1-2 grönsaksbuljongtärningar i, det ger en mycket god smak. (Y)(Istället för salt och olja.)


    Det brukar jag med göra och kan instämma att det blir jättegott!:)

  • marjoh1 18 november 2008

    (L)

  • JennyV 18 november 2008

    Vilken kul tråd! Alltid roligt att läsa tips och idéer!! (Y)
    Undra om jag har nått själv, det har jag säkert men kommer inte på något.... jag får återkomma!!

  • stinta 18 november 2008

    Jättebra tråd, kommer inte heller på nåt just nu men det kommer bara jag får tänka till. (Y)
    Jag har däremot en fråga, om det är någon som kommer ihåg vad tråden
    hette där man bl.a fick tips på hur man skrev gradantal? Det var under det här året iaf.
    Hör kanske inte hit, men i stället för att starta en ny tråd så.......:D

  • lennali 18 november 2008

    Skrivet av stinta den 18 nov 2008

    Jättebra tråd, kommer inte heller på nåt just nu men det kommer bara jag får tänka till. (Y)
    Jag har däremot en fråga, om det är någon som kommer ihåg vad tråden
    hette där man bl.a fick tips på hur man skrev gradantal? Det var under det här året iaf.
    Hör kanske inte hit, men i stället för att starta en ny tråd så.......:D


    Hej Stinta
    Så här gör jag för att få gradantal 200º Skriv 200 håll nere Alt-knappen och tryck 0186

    Lycka till/Lena

  • stinta 18 november 2008

    Skrivet av lennali den 18 nov 2008

    Skrivet av stinta den 18 nov 2008

    Jättebra tråd, kommer inte heller på nåt just nu men det kommer bara jag får tänka till. (Y)
    Jag har däremot en fråga, om det är någon som kommer ihåg vad tråden
    hette där man bl.a fick tips på hur man skrev gradantal? Det var under det här året iaf.
    Hör kanske inte hit, men i stället för att starta en ny tråd så.......:D


    Hej Stinta
    Så här gör jag för att få gradantal 200º Skriv 200 håll nere Alt-knappen och tryck 0186


    TACK(Y):D
    Såna tips är ju åxå bra(Y)

    Lycka till/Lena

  • kicki572 8 augusti 2011

    Ketchup fungerar som kopparputs. Smeta på och låt stå ett tag, ta en borste eller skurtrasa och gnid på utsatta ställen. Det mesta lossnar av sig själv när man sköljer. Torka torrt med en bomullstrasa.

  • Vayzeria 15 augusti 2011

    Skrivet av guacamole den 11 mar 2008

    Om du vill mjuksteka lök och få den extra god så tillsätt salt under stekningen.

    Men det var kanske inget direkt husmorstips?
    Dock ett lite tips....


    hmm.. salt??? Jag skulle ta en lite nypa socker istället spm hjälper till med karamelliseringen. dessutom blir det BÄTTRE om man man dessutom använder riktigt Smör =)

  • blekegreven 15 augusti 2011

    Nägra sockerbitar i burken suger åt sig fukt och håller småkakorna (och knäckebröden) spröda och fina.

    För att slippa klumpar i mjölet kan man 'torrvispa' det lite med balongvisp istället för att sikta det.

    Vill du inte att bären sjunker till bottnen av kakan/muffinsen så vänd dem i lite potatismjöl/maizena innan.

  • blekegreven 15 augusti 2011

    För att hålla disktrasa och disksvamp frächa kan man ta för vana att mickra dem på full effekt en liten stund ibland när man använt dem. Det dödar alla bakterier och tar bort äcklig lukt.

  • Erajscha 16 augusti 2011

    Skrivet av babblis den 26 okt 2008

    Skrivet av guacamole den 11 mar 2008

    Om du vill mjuksteka lök och få den extra god så tillsätt salt under stekningen.

    Men det var kanske inget direkt husmorstips?
    Dock ett lite tips....



    ÄNNU godare( i MITT tycke) om man tillsätter LITE socker å häller på lite vatten så det får koka bort.. (Y)


    Och jag som inte sockrar på nåt tillsätter lite ox- eller kalvfond...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.