Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

tips för ett ökat proteininnehåll

  • pinglan_76 11 mars 2009

    Jag behöver extra mycke protein i min kost.
    Jag försöker ständigt hitta recept med mycke protein i, tyvärr är jag rätt petig med maten. Så recept med tonfisk, keso och annat går inte hem hos mig.
    Jag har dock hittat min nya bästa vän: lätt kesella 1%.
    Den blandar jag i de mesta jag gör bla
    Lax och spenat lasange, smal tacopaj och i dag exprementerade jag med ugnspankaka.
    Jag bytte helt enkelt ut 2.5 dl mjölk mot en burk lätt kesella 1%, i mitt vanliga ugnspankake recept.
    De fungerade finfint!!

    någon mer som har nått dundertips??

  • Angela66 11 mars 2009

    Alla former av baljväxter som bönor, linser och ärter innehåller mycket protein. Billigt och gott. Man kan göra böngrytor med t ex chili och vitlök och krossade tomater och vad man har hemma. Eller marinera bönor och lägga i salladsblandningar.

  • Gnurf 11 mars 2009

    Varför behöver du extra mycket protein då!?? Kött, fisk, fågel, ägg är ju våra vanligaste proteinkällor å de är väl inte så svåra att åstadkomma. Ät helt enkelt mer av dem :D Sedan finns ju en mängd olika proteintillskott att tillgå...vassle, kassein, fria aminosyror etc etc...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.